GfK: Za vánoční dárky letos utratí více než loni jen 7 % lidí

22. 12. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © 3ddock - Fotolia.com
Letos Češi za vánoční dárky utratí méně než loni, tvrdí průzkum MasterCard, který realizovala agentura Incoma GfK.

GfK: Za vánoční dárky letos utratí více než loni jen 7 % lidí Čtyři pětiny respondentů odpověděly, že letos utratí za dárky méně než loni.

Průzkum provedla společnost Incoma GfK v listopadu a prosinci 2012 na vzorku 1 000 respondentů internetové populace.

Nejméně se budou omezovat mladí lidé ve věku do 29 let. Tato věková kategorie bude také nejvíce k pořizování vánočních dárků využívat internet.

Náš průzkum ve spolupráci s Incom GfK ukázal, že více než polovina dotázané internetové populace (54 %) utratí za vánoční dárky zhruba stejně jako loni, 39 % méně než loni a pouhých 7 % více než minulý rok,“ uvedla v oznámení Tereza Janková, marketingová ředitelka MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Největší podíl těch, kteří budou nakupovat méně než loni je ve věku 60 - 69 let (48 %). Naopak ti, kteří budou utrácet více než loni, patří zejména do věkové skupiny do 29 let (17 %).

Každý osmý Čech koupí dárky na internetu

Téměř 80 % dotázaných uvedlo, že plánuje letos nakupovat vánoční dárky na internetu. Mezi nimi je však 25 % těch, kteří takto nakoupí méně než loni a jen 15 % těch, kteří na internetu nakoupí více dárků než v loňském roce, uvádí Incoma GfK

Cyber25

Průzkum ukazuje, že obliba nákupů na internetu zřetelně souvisí s věkem, největší zastoupení respondentů, kteří na internetu letos dárky kupovat nebudou, je ve věku 60 - 69 let (28 %). Naopak nejvíce dotázaných, kteří plánují větší objem nákupů na internetu, je ve věku do 29 let (21 %).

„Na internetu lidé nejvíce nakupují kvůli výhodnější ceně a pohodlí. Nejčastěji jde o elektroniku, knihy, hračky a kosmetiku. Mezi oblíbené kategorie patří i oblečení, zážitky a vstupenky,“ dodává Incoma GfK.

Zdroj: Incoma GfK

Čtěte dále

Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
Webcast: HP WXP – Moderní podpora pro hybridní dobu
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity