Google Cloud utržil přes 6 miliard dolarů, ztráty ale rostou

1. 8. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © NAN - Fotolia.com
Google intenzivně investuje do své cloudové divize, aby udržel krok na vysoce konkurenčním trhu cloud computingu.

Alphabet, mateřská společnost Googlu, oznámila, že ve druhém kvartálu 2022 vykázala silné výsledky, za kterými stojí zejména dynamický rozvoj cloudového byznysu. Ten si v meziročním srovnání polepšil o 35 %.

Cloudový segment poprvé zaznamenal tržby přesahující hranici 6 miliard dolarů, konkrétně 6,3 miliardy. Daří se základní infrastruktuře, platformovým službám i softwaru pro spolupráci Google Workspace – roste jak celkový počet uživatelů, tak příjmy přepočetné na uživatele.

Všechno ovšem není tak růžové, jak vypadá. Google Cloud je nadále ztrátový, a to zejména kvůli tvrdé konkurenci ze strany společností jako Microsoft, Amazon Web Services (AWS) a Oracle. Google Cloud ve druhém čtvrtletí vykázal provozní ztrátu ve výši 858 milionů dolarů.

Ztrátu lze podle analytiků přičíst rozsáhlým investicím do infrastruktury. Ve stejném období loňského roku vykázal Google Cloud provozní ztrátu 591 milionů dolarů při tržbách čítajících 4,6 miliardy.

Cloud je budoucnost

CEO společnosti Alphabet Sundar Pichai při reportování výsledků zopakoval, že věří, že cloud stále představuje „výraznou tržní příležitost“, a to zejména proto, že většina společností se dosud nachází v rané fáze digitální transformace.

Pichai nicméně také uvedl, že společnost vnímá, jak zákazníci v různých geografických oblastech a sektorech váhají s utrácením kvůli nejistým makroekonomickým podmínkám. Zdůraznil však, že Alphabet bude i nadále investovat do cloudu a umělé inteligence.

Cyber25

Hospodářské výsledky minulý týden oznámil i Microsoft, jenž za své cloudové řešení Azure v druhém čtvrtletí letošního roku utržil rekordních 25 miliard, což představuje zlepšení o 28 %.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Anketa Channeltrends o AI v distribuci: Odpovídá Šimon Churý (eD system)
Anketa Channeltrends o AI v distribuci: Odpovídá Šimon Churý (eD system)
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky