Google koupí Fitbit, za pionýra fitness hodinek dá 2,1 miliardy dolarů

4. 11. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © AA+W - Fotolia.com
Akvizice by měla Googlu pomoct uvést vlastní řadu nositelné elektroniky a dále rozvíjet investice do digitálního zdraví, neboť Fitbit mimo jiného disponuje zdravotními daty milionů uživatelů.

Agentura Reuters přišla zkraje týdne s informací, že společnost Google uzavřela dohodu o převzetí průkopníka v segmentu fitness hodinek, firmu Fitbit. Za další krok k prosazení se mezi konkurenty Applem a Samsungem má dát 2,1 miliardy dolarů.

Google naznačil, že má v plánu uvést svoji vlastní řadu nositelné elektroniky a více investovat do perspektivní oblasti digitálního zdraví. Vedle značky Fitbit totiž Google získá i pořádný kus zdravotních dat milionů uživatelů těchto chytrých náramků.

Zástupci Fitbitu už v pátek prohlásili, že údaje o zdraví a kondici uživatelů nebudou použity pro reklamu Google. Google pak v blogovém příspěvku uvedl, že umožní uživatelům Fitbitu zkontrolovat, přesunout či vymazat svá data.

Přestože se očekává, že americký antimonopolní úřad dá transakci zelenou, je zároveň pravděpodobné, že si regulátoři na oznámení Alphabetu, mateřské společnosti Googlu, o koupi Fitbitu pořádně posvítí.

Channeltrends letní speciál

Google je totiž momentálně předmětem antimonopolního vyšetřování amerického ministerstva spravedlnosti, které vyšetřuje, zda společnost nevyužívá svou obrovskou tržní sílu k drcení menších konkurentů.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků