Google kupuje Orbiteru a její nástroje pro podporu prodeje cloudového softwaru

10. 8. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © bloomua - Fotolia.com
Akvizice ukazuje na odhodlání Googlu podporovat klienty používající nejen jeho, ale také konkurenční cloudové platformy. Podle analytiků je to známkou toho, že Google vsadil na budování celého ekosystému, nikoliv pouze svého vlastního prostředí.

Google se rozhodl akvírovat startup Orbitera, který vyvíjí nástroje, jež mají výrobcům softwaru usnadnit prodej cloudových řešení v komerční sféře. Tyto nástroje pomáhají nasazovat a spravovat cloudové aplikace a automaticky i vyúčtovávat jejich použití.

Jednou z klíčových vlastností řešení od Orbitery je skutečnost, že podnikům umožňuje, aby si nabízený software vyzkoušely. Výrobci si mohou vytvořit profily se zkušebními verzemi svých produktů, které se pak na přání klienta automaticky spustí na vybrané cloudové platformě.

Ano, čtete dobře. Orbitera momentálně podporuje spouštění aplikací v prostředí Microsoft Azure a Amazon Web Services, ale ne na Google Cloud Platform. A zatímco to první se po akvizici zřejmě změní, to první ne.

Google totiž oznámil, že chce podporovat podniky, jež používají cloudový software na více platformách. To je poněkud odlišný přístup od Amazonu nebo Microsoftu, které sice také nabízejí určitou formu multicloudové podpory, ale jejich marketing zároveň přesvědčuje zákazníky, aby přijali jejich platformu jako standard.

Google se velmi usilovně snaží získat důvěru podniků v oblasti cloudu. Tímto krokem zřejmě vsadil na budování ekosystému, což je skvělý způsob, jak zvýšit zapojení komunity uživatelů a využívání cloudových služeb,“ uvedl analytik IDC Al Hilwa.

Cyber25

Nezbývá než počkat, co přesně chce Google s Orbiterou provést a jakým způsobem využije její nástroje. Nutno dodat, že vzhledem k tomu, že Orbitera nevyžaduje, aby zákazník pracoval s Google Cloud Platform, nemusí mít tato akvizice žádný vliv na počet cloudových klientů Googlu.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta