Google Nákupy konkuruje cenovým srovnávačům

24. 11. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Nová vyhledávací služba společnosti Google nabídne zboží ze stovek českých e-shopů.

Google Nákupy konkuruje cenovým srovnávačůmSlužba Nákupy Google, která se zatím nachází ve fázi beta, nabízí produktové informace o dotazovaném zboží a srovnává ceny na českých internetových obchodech.

Srovnávač Nákupy v době svého uvedení pokrývá zboží od největších internetových obchodů v Česku zejména z oblasti elektroniky, ale i dalších kategorií, které mohou lidé hledat při vánočních nákupech.

Uživatel zde nalezne informace o produktech, cenách (vč. dopravy) a konkrétních prodejcích, u nichž může zboží nakoupit. Nákupy od Googlu umožňují také filtrovat zboží podle dopravy zdarma nebo pouze nové zboží.

Cenovým srovnávačům roste konkurence

„Nákupy Google nejsou prodejním kanálem, ale pouze zdrojem či zprostředkovatelem informací. Ve srovnání s funkcí Nakupování, jež byla uživatelům ve vyhledávači dostupná doposud, Nákupy Google obsahují i přímé informace od partnerských obchodníků, které jsou mnohem detailnější a nabízejí i recenze,“ uvedl Google v tiskovém oznámení.

Nová služba světového vyhledávače se tak stává jasnou konkurencí pro projekty Heureka.cz a Zboží.cz. Konkrétní nákup zákazník provádí přímo na webu prodejce. Ten může do služby vstoupit zdarma přes tzv. Centrum pro obchodníky.

Cyber25

Další kategorie brzy přibydou

Česká republika je čtrnáctou zemí na světě, v níž je tato služba zpřístupněna. Kromě elektroniky budou ve službě dostupné informace o dalších kategoriích zboží jako hračky, šperky, parfémy, hodinky, knihy, oblečení nebo nábytek.

Potenciální zákazníci se do služby dostanou buď přes přímý odkaz google.cz/nakupy nebo po zadání dotazu na zboží ve vyhledávači Google a následným kliknutím m na záložku “Nákupy” v levém postranním panelu.

Zdroj: Google, ChannelWorld

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen