Google řeší výpadek desítek tisíc účtů Gmailu

1. 3. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Společnost Google se v pondělí omluvila uživatelům služby Gmail, kteří se nedostali ke svým starším e-mailům. Některé účty již byly obnoveny. Jaký je rozsah výpadku?

Google řeší výpadek desítek tisíc účtů GmailuSpolečnost Google oznámila, že přibližně 0,02 procenta její uživatelské základny, zaznamenaly v průběhu dne výpadek služby Gmail nebo měly problém se zobrazením starších zpráv. Některé účty již byly obnoveny, s poruchou se však opět objevují otazníky nad spolehlivostí veřejných cloudových služeb, především těch zdarma.

Tisková mluvčí společnosti Google uvedla zasažené procento uživatelů, nezmínila však kolik jich ve skutečnosti je. Původní odhad 0,29 % Google v průběhu dne postupně snížil na 0,02 % uživatelů. Pokud bychom vycházeli ze záznamu, kde Google uvádí stovky milionů uživatelů, výpadek by se aktuálně týkal při nejmenším 40 000 lidí. Tisková mluvčí zároveň uvedla, že se problém nevztahuje pouze na jeden region.

Channeltrends letní speciál

Když službu v cloudu, tak s garancí?

Velmi malý počet uživatelů měl dnes problém s přístupem k účtu Gmailu a v některých případech mají problémy se zobrazením e-mailů,“ uvedla společnost v prohlášení. Konkrétní doba vyřešení výpadku nebyla uvedena: „Naši technici pracují rychle, jak jen to je možné, a doufáme, že se vše brzy vrátí k normálu.“ V době publikování zprávy ještě nebyla všechna data obnovena.

Selhání služby a ztráta dat jsou dvě z hlavních obav u cloudových služeb, kde zpracování a ukládání dat probíhá vzdáleně v datovém centru a výsledky jsou zobrazovány prostřednictvím prohlížeče. Fórum pro podporu uživatelů Gmailu se záhy zaplnilo otázkami uživatelů. Objevily se i stížnosti především na adresu spolehlivosti služeb v cloudu a na jeho propagaci společností Google.

Zdroj: IDG News Service, Google
Foto:
© seeni vasagam - Fotolia.com

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu