Google ZeitGeist 2011: elektro 9. nejhledanějším zbožím v ČR

15. 12. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Podle statistik Google ZeitGeist 2011 se elektronika umístila na devátém místě ve vyhledávání zboží. Co češi na internetu hledají a jaká technika je zajímá?

Google ZeitGeist 2011: elektro 9. nejhledanějším zbožím v ČRZ pohledu nejhledanějších výrazů v oblasti informačních a komunikačních technologií za rok 2011 na vyhledávači Google se do první desítky největších skokanů dostal (zatím nepředstavený) iPhone 5 (4. místo) a Nokia C5-03 (8. místo). Bílá elektronika se celkově v četnosti vyhledávání umístila na devátém místě.

Češi se očividně zajímají také o hry. Na 6. místě se mezi top skokany umístil Battlefield 3, hned za ním pak Minecraft a osmá skončila primárně mobilní hra Angry Birds.

Obecně nejhledanějšími výrazy byly Facebook a YouTube, což stojí za zvážení z pohledu firemní komunikace, ať už B2C či B2B. Zřejmá je také rostoucí popularita obchodního portálu Aukro.cz, které se stalo 6. nejvyhledávanějším výrazem vůbec.

U těchto slov je možné, že četnost jejich vyhledávání je dána vypsáním názvu portálu do vyhledávače místo adresního řádku, kdy se následným kliknutím bez potřeby zadávat celou adresu vč. domény prvního řádu (např. .cz nebo .com) dostane uživatel na web rychleji.

Channeltrends letní speciál

Z pohledu zájmu o technologie se lidé nejčastěji snažili ve spojení "co je" zjistit, co znamená Twitter (2. místo), tablet (3. místo), URL (5. místo), HDMI (8. místo) a internet (9. místo).

Největší skokani 2011

  1. sčítání lidu
  2. Partička
  3. Expozitura
  4. iPhone 5
  5. Adele
  6. Battlefield 3
  7. Minecraft
  8. Nokia C5-03
  9. Angry Birds

10.  Kapi hospital

Nejhledanější 2011

  1. Facebook
  2. YouTube
  3. překladač
  4. Idos
  5. mapy
  6. Aukro
  7. iDnes
  8. TV program
  9. Počasí

10. Ulož to


Zdroj: Google

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem