Growww Digital: Black Friday hlásí rekordní čísla, e-shopy vyhlíží další silné týdny

13. 12. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © bloomua - Fotolia.com
Internetoví obchodníci podle společnosti i letos těží z nepříznivé covidové situace a v posledních týdnech před Vánoci rekordně navyšují rozpočty svých kampaní v rámci online marketingu.

Společnost Growww Digital uvádí, že oblíbené akce Black Friday a navazující Cyber Monday lámaly rekordy už vloni, kdy se vlivem zavřených prodejen jinak než online nakupovat nedalo.

Zvyšující se trend výdajů za reklamu v regionu střední a východní Evropy lze podle analytiků pozorovat už od září. Historicky vůbec nejsilnější, jak ve výdajích na reklamu Google, tak v platbách za proklik (CPC), byl týden, kdy oba nákupní svátky probíhají.

Growww Digital zjistil, že výdaje na reklamu v e-commerce v našem regionu meziročně vzrostly o 33 %. Jen v České republice se během listopadu výdaje zvýšily v meziročním srovnání o 2 %.

I když nakupující už mohou kombinovat kamenné prodejny s e-shopy, je i letošní předvánoční období pro internetové obchodníky úspěšný. Meziroční tempo růstu se stabilně drží okolo 20 procent,“ říká László Szabó, ředitel rozvoje v Growww Digital.

Spotřebitelé v karanténě i mimo ni nakupují online

Agentura uvádí, že Češi v hlavní loňské nákupní sezóně (listopad a prosinec) utratili 68 miliard korun. Podle odhadů Growww Digital dojde letos k růstu v e-commerce okolo 20 %.

V regionu střední a východní Evropy navíc dochází k omezení v souvislosti s covidem-19. Například Slovensko prochází lockdownem včetně uzavření kamenných prodejen, kdy zůstávají otevřené jen obchody s potravinami nebo drogerie.

Snížení mobility lidí dokazují už od 1. srpna letošního i údaje společností Facebook a Google. Důvodem jsou proticovidová opatření nebo lockdown, kdy lidé zůstávají z týdne na týden více doma,“ vysvětluje Szabó.

Stále jsou to však vyšší čísla než v roce 2020, který byl silným obdobím omezení a lockdownů. „Počet zákazníků, kteří nakupují online, se za poslední rok a půl výrazně zvýšil a velká část z nich nakupuje na internetu i nadále,” uzavírá.

Zdroj: Growww Digital

Čtěte dále

V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Editorial: Vychází letní speciál Channeltrends s přehledem distributorů
Editorial: Vychází letní speciál Channeltrends s přehledem distributorů