Heureka.cz: Muži v e-shopech ročně utratí více než ženy

26. 2. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Edyta Pawlowska - Fotolia.com
Více než 10 000 Kč za rok v e-shopech utratí podle průzkumu serveru Heureka.cz a agentury NMS Market Research přes 40 % českých mužů. Jak moc utrácejí ženy a jaké jsou rozdíly mezi ČR a SR?

Muži za nákupy na internetu utratí ročně výrazně více peněz než ženy. Vyplývá to alespoň z průzkumu serveru Heureka.cz a výzkumné agentury NMS Market Research.

V rámci průzkumu bylo dotazováno devět tisíc internetových uživatelů v České republice a na Slovensku, kteří nakupují v e-shopech.

Podle výsledků průzkumu 43 % oslovených mužů ročně utratí v e-shopech více než 10 000 Kč. Z oslovených žen se k takové roční útratě u internetových obchodníků přihlásila jen necelá třetina (30 %).

Ženy se naopak výrazně více hlásí k roční útratě do 3 000 Kč. Zatímco z oslovených mužů za maximálně 3 000 Kč ročně nakoupí v e-shopech jen 15 %, tak u žen je to 25 %. Tedy alespoň podle zmiňovaného průzkumu mezi zákazníky e-shopů.

K nízké roční útratě Kamil Demuth ze serveru Heureka.cz ve zprávě pro média uvedl: „Stále více zákazníků se učí nakupovat na internetu i zboží v nižších cenových hladinách, které dříve nakupovali téměř výhradně v kamenných obchodech. Napomáhá tomu i trend rozšiřování výdejních míst u internetových obchodů.

Podle průzkumu se nejčastější útrata respondetů u internetových obchodníků pohybuje mezi 5001 Kč a 10 000 Kč. K útratě v tomto rozmezí se přihlásila rovná čtvrtina oslovených českých uživatelů internetu.

Situace na Slovensku se liší

Jak již bylo uvedeno, průzkum probíhal také na Slovensku. „Téměř 40 % žen tam na internetu utratí ročně částku v přepočtu nižší než tři tisíce korun,” uvedl ve zprávě pro média Michal Osuský z agentury NMS Market Research.

Nicméně i mezi slovenskými respondenty platí, že k větší útratě se hlásí více muži než ženy. „Slováků, kteří utratí na internetu v přepočtu přes deset tisíc korun ročně je o 15 % více než Slovenek,“ doplnil Michal Osuský ve zprávě pro média.


Tabulka č.1: Jakou částku jste za posledních 12 měsíců utratili na internetu? 

  Češi (aktivní na internetu) Muži (aktivní na internetu) Ženy (aktivní na internetu)
1 - 3 000 Kč 20 % 15 % 25 %
3 001 - 5 000 Kč 18 % 16 % 20 %
5 001 - 10 000 Kč 25 % 26 % 24 %
10 001 Kč až 20 000 Kč 20 % 24 % 17 %
Více než 20 000 Kč 16 % 19 % 13 %

Zdroj: Heureka.cz 

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu