Heureka: Obrat slovenských e-shopů v roce 2017 opět trhal rekordy, narostl o 15 %

16. 1. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: (c) Jakub Jirsák - Fotolia.com
Vývoj slovenské elektronické komerce se v roce 2017 nesl ve znamení podobných trendů jako v ČR. Slováci projevili obrovský zájem o zboží každodenní potřeby a ve velké míře nakupovali přes mobilní zařízení.

Portál Heureka.sk hovoří podobně jako jeho česká sestra o dalším rekordním roku. Slováci vloni utratili v e-shopech bezmála 937 milionů eur, což představuje meziroční nárůst o 15 %. Tradičně nejsilnějším obdobím byla vánoční sezóna, která se postarala přibližně o třetinu obratu

Výrazný skok zaznamenala Heureka také v počtu e-shopů. Na trhu přibyli noví hráči a meziročně se jejich celkový počet zvýšil o pětinu. Aktuálně je tak na Slovensku více než 11 tisíc e-shopů. Silná je na Slovensku také síť kamenných výdejen, kterých Heureka eviduje okolo 2 200.

Masivní nárůst kategorií každodenního zboží

Téměř polovina Slováků se už také naučila do e-shopů chodit z mobilních zařízení. Zatímco v České republice tento podíl činí 40 %, na Slovensku probíhá přes telefony a tablety celých 48% nákupů.

Heureka na Slovensku zaznamenává stejný trend jako v ČR, a sice rostoucí zájem o on-line nakupování zboží každodenní spotřeby. Absolutním skokanem v růstu se vloni stala kategorie jídla a nápojů, jejíž obrat meziročně vyskočil o 57%.

Na druhém místě se umístila kategorie kosmetika a zdraví, která vyrostla o 43 %. O třetinu častěji Slováci nakupovali sexuální a erotické pomůcky, o čtvrtinu zboží v kategorii sport a téměř o pětinu produkty z oblasti auto-moto.

Elektronika stále vede z hlediska obratu

Už to nejsou jen dražší položky, jako je bílá a černá technika, ale i zboží běžné spotřeby v nižších cenových relacích. Na internetové obchody se obracíme například při nákupu kosmetiky, vybavení domu či sportovní výbavy," uvedl výkonný ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Nejsilnější kategorií z hlediska obratu však stále zůstává elektronika se 48% podílem. Na druhém místě se umístily e-shopy z kategorie dům a zahrada (14 %) a za nimi následují kategorie kosmetika a zdraví (7 %), sport (7 %) a film, knihy, hry (7 %).

Zdroj: Heureka.sk

Čtěte dále

Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu