Huawei hlásí za první kvartál 124% růst prodeje chytrých telefonů na českém trhu

26. 5. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Huawei
Výsledky Huawei na českém trhu rostly více než dvakrát rychleji oproti těm globálním. Huawei tvrdí, že mu po prvním kvartálu patří 13 % tuzemského trhu chytrých telefonů.

Společnost Huawei se pochlubila rostoucími výsledky prodeje svých chytrých telefonů. Společnost uvádí, že v prvním kvartálu 2016 celosvětově prodala přes 28,3 milionu telefonů, což představuje 64% meziroční nárůst.

Analýza společnosti IDC uvádí mírně nižší čísla, konkrétně 27,5 milionu prodaných telefonů, což odpovídá 58,4% růstu. V každém případě však Huawei výrazně rostlo navzdory stagnujícímu trhu.

Společnost s odvoláním na studii od GfK uvádí i konkrétní výsledky pro region CEE & Nordic (střední a východní Evropa a Skandinávie), kde společnost v letošním prvním kvartálu dosáhla tržního podílu 11,6 % (počítáno včetně značky Honor) a 293% nárůstu ve srovnání s prvním kvartálem 2015. Přímo na českém trhu pak prodej telefonů Huawei/Honor vyrostl o 124 % a tržní podíl obou značek dosáhl 13 %.

Huawei rovněž bez konkrétních čísel konstatovalo, že její letošní vlajková loď Huawei P9 (na fotografii) dosahuje lepších výsledků prodeje než předchozí model Huawei P8.

S výhledem do druhého kvartálu pak společnost předpokládá, že prodej P9 ještě více podpoří růst jejího tržního podílu v oblasti střední a vyšší třídy chytrých telefonů.

Channeltrends letní speciál

Nejpopulárnějším telefonem z portfolia Huawei/Honor je však v současnosti model Huawei P8 Lite. Výrobce uvádí, že konkrétně v České republice byl P8 Lite během prvního kvartálu třetím nejprodávanějším chytrým telefonem.

Zdroj: Huawei

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci