I přes růst prodeje smartphonů je LG v Q4 ve ztrátě

28. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Jan Prchal - Fotolia.com
LG Electronics vykázalo ve 4. čtvrtletí roku 2013 konsolidovanou čistou ztrátu. Zisk snížil posilující won a velké inzertní náklady na vlajkovou loď – smartphone G2.

Čistá ztráta LG k 31. 12. 2013 činila 63,5 miliardy korejských wonů (60,4 milionu dolarů). Stále jde o zlepšení oproti stejnému období roku 2012, kdy ztráta činila 478,2 miliardy wonů. Na druhou stranu ve 3. čtvrtletí byla společnost v zisku 108,5 miliardy wonů.

Provozní zisk se přitom zdvojnásobil na 238 miliard wonů (o rok dříve činil 117 miliard), čímž překonal očekávání analytiků Thomson Reuters. Tento ukazatel není zatížen dalšími faktory (např. investicemi), takže lépe vystihuje výkonnost klíčového byznysu.

Celkové tržby LG vzrostly meziročně nepatrně ze 14,8 bilionu wonů na 14,92 bilionu wonů. Mobilní divize prodala 13,2 milionu smartphonů, tedy meziročně o 54 % více. Prodeje modelů s LTE rostly o 110 %, avšak jednotka vykázala provozní ztrátu 43,3 miliardy wonů (loni byla zisková).

Společnost připisuje výsledky „vyšším nákladům na brand marketing a zesílené cenové konkurenci na trhu.“

Channeltrends letní speciál

LG uvedlo, že očekává pokračující růst trhu smartphonů, především LTE modelů. Stejně tak se má zvyšovat tlak konkurence, odhaduje výrobce.

Jednou z konkurenčních zbraní LG má být ohebný telefon G Flex. Jako údajně první smartphone na světě má konkávní šestpalcový OLED display. Na americký trh má dorazit letos v zimě.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky