IBM: Investice do sociálních technologií rostou, využití v praxi je ale problém

11. 12. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Octus - Fotolia.com
Podle průzkumu IBM téměř polovina oslovených firem letos investovala do sociálních technologií. K jejich správnému vytěžení v rámci trendu social business ovšem mnohé z nich mají hodně daleko.

IBM: investice do sociálních technologií rostou, využití v praxi je ale problémPodle průzkumu IBM mnohé firmy sice navyšují investice do sociálních technologií, ovšem představitelé středního managementu se stále potýkají s jejich začleněním do každodenní práce.

Průzkumu se zúčastnilo 1 160 představitelů firem a IT profesionálů. Vyplynulo z něj, že 46 % oslovených firem v roce 2012 zvýšilo své investice do sociálních technologií.

Nicméně jen 22 % dotázaných firem věří, že jejich manažeři jsou připraveni zakomponovat sociální nástroje a přístupy do každodenních pracovních aktivit.

Podle zprávy IBM firmy, které v současnosti tvoří první linii trendu social business, dělají mnohem více, než je rozvíjení svého působení na největších sociálních platformách. Nový trend podle IBM k sociálním technologiím přistupuje jako k základu firemních procesů.

Social business počítá se sociálními technologiemi například pro uskutečnění aktivit orientovaných na zákazníky jako je například on-line získávání kontaktů na potenciální zákazníky. IBM dále ve své zprávě zmiňuje využití sociálních technologií pro služby při a po prodeji.

Jak mohou firmy přejít z prostého působení v sociálních sítích na social business?

Firmy podle IBM mají začít vytvořením diskusního fóra či diskusní skupiny, společných prostor pro komunikaci a spolupráci. „Sociální aktivity je následně třeba integrovat do každodenní práce. Například využití blogů a proudů činností může konstruktivně podpořit aktivity projektového managementu,“ uvádí IBM ve zprávě pro média.

IBM dále uvádí, že prostřednictvím efektivního využití sociálních technologií mohou organizace integrovat a analyzovat značné množství dat získaných od lidí, přístrojů i senzorů a snadněji tyto poznatky propojit s firemními procesy. IBM věří, že výsledkem budou rychlejší a přesnější rozhodovací procesy.

Když společnost důkladněji porozumí zákazníkům, trendům na trhu a smýšlení zaměstnanců, může odkrýt určité zásadní vzorce, které jí umožní nejen pružně reagovat na změny trhu, ale rovněž předvídat následky budoucích kroků. Podle výzkumu Forrester Research se očekává, že tržní příležitosti pro aplikace social business do roku 2016 vzrostou o 61 %,“ doplňuje IBM v tiskové zprávě.

Zdroj: IBM

Čtěte dále

Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group