IDC: Evropská pracoviště se transformují, výdaje na AR/VR utěšeně rostou

20. 5. 2024
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Depositphotos
Růst je silnější než analytici očekávali, pomáhají nově uvedená zařízení.

Společnost IDC ve své aktuální zprávě informuje, že evropské výdaje na rozšířenou (AR) a virtuální (VR) realitu se v letošním roce vyšplhají na 4,8 miliardy dolarů. Do roku 2028 by pak měly růst v průměru o 21,9 % ročně, až na konci prognózovaného období dosáhnou 10,2 miliardy.

„Evropské organizace si uvědomují důležitost technologií AR/VR na cestě k digitální transformaci. Technický pokrok se zrychluje, transformaci však přiškrcuje prohlubující se nedostatek dovedností,“ říká Barbora Pavlíková z IDC.

IDC: Náhlavní soupravy pro AR/VR byly vánočním trhákem, dodávky vystřelily o 130 % Přečtěte si také:

IDC: Náhlavní soupravy pro AR/VR byly vánočním trhákem, dodávky vystřelily o 130 %

„Vzhledem k stárnutí populace, nízké nabídce talentů a nedostatku potřebných nových dovedností zaměstnanců nabízí AR/VR organizacím skvělou příležitost, jak překlenout tyto nedostatky zvýšením kvalifikace a rekvalifikací prostřednictvím imerzivních školení,“ dodává.

AR ve výrobě i údržbě…

Analytici odhadují, že průmyslovým odvětvím s největšími výdaji na AR bude diskrétní výroba. Rozšířená realita pomáhá optimalizovat procesy v celém řetězci. Tím, že umožňuje vizualizovat a zefektivňovat složité koncepty v reálném čase a poskytuje cenné informace o provozu, pomáhá efektivněji využívat čas i náklady.

Odvětvím, kde výdaje na AR porostou nejrychleji, je zdravotnictví, konkrétně v průměru o 22,7 % ročně. Největším případem použití z hlediska investic do AR je rozšířená údržba, výrazně porostou i výdaje na rozšířená školení.

… VR v retailu a školeních

Do VR bude i nadále nejvíce investovat retail, na který připadá 17,8 % celkových výdajů B2B na VR. Analytici si všímají, že online předváděcí akce způsobily revoluci v nakupování zákazníků a urychlily investice do VR.

Do konce prognózovaného období porostou nejrychleji výdaje na VR v bankovnictví. Nedávné uvedená zařízení Apple Vision Pro, Meta Quest 3 a Bigscreen Beyond dále posílí výdaje na VR, což znamená dvouciferný pětiletý růst by měla zaznamenat všechna odvětví.

Největším případem využití virtuální reality zůstanou školení – imerzivní školení podle IDC účinně zlepšuje křivku učení zaměstnanců. Nejrychleji rostoucím případem využití pak bude pracovní spolupráce, což má souvislost s posouváním k flexibilnějším modelům práce.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků