IDC: Firmy považují AI za prioritu, ale jen málo z nich zavádí celopodnikové strategie

24. 7. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © agsandrew - Fotolia.com
Organizace od umělé inteligence očekávají zvýšení produktivity i spokojenosti zákazníků, na druhou stranu je trápí vysoké náklady na AI. Prvky umělé inteligence nejčastěji zavádějí oddělení IT a péče o zákazníky.

Společnost IDC ve své aktuální zprávě uvádí, že přestože je umělá inteligence pro zhruba polovinu organizací jednou z investičních priorit, jen čtvrtina respondentů byla zatím schopná zavést strategii AI na úrovni celého podniku.

Organizace, které zavádí umělou inteligenci, vynikají lepšími vztahy se zákazníky, vyšší mírou inovací i větší konkurenceschopností,“ říká Ritu Jyotiová z IDC. „Zároveň mají vyšší marže i produktivnější zaměstnance.“

Jyotiová vyzdvihuje, že firmy na celé planetě by měly zhodnotit své podnikové vize a transformovat pracovní sílu, procesy, technologie a připravenost dat tak, aby mohly využívat potenciál AI a digitálního věku naplno.

Vyšší produktivita i spokojenost zákazníků

Mezi hlavní faktory, které podniky motivují k implementaci umělé inteligence, patří podle IDC lepší produktivita, vyšší spokojenost zákazníků či kratší čas uvedení produktu nebo služby na trh.

Náklady na řešení AI, nedostatek kvalifikovaného personálu a potenciálně zkreslená data jsou naopak důvody, které firmy od umělé inteligence zrazují. Přes 60 % organizací zároveň v souvislosti se zaváděním AI mění své obchodní modely.

Prvky umělé inteligence si v organizacích nejčastěji osvojují oddělení IT, zákaznického servisu a řízení rizik. Firmy si uvědomují i bezpečnostní rizika AI – téměř 50 % respondentů uvedlo, že se zabývá etickým využitím této technologie.

Channeltrends letní speciál

Většina organizací má podle IDC nějakou zkušenost se selháním projektu AI, přičemž mezi hlavní příčiny neúspěchu řadí nedostatek kvalifikovaných pracovníků a nerealistická očekávání nejvyššího vedení.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta