IDC: Globální dodávky nositelné elektroniky ve 3Q dosáhly kvartálního maxima

8. 1. 2024
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Weissblick - Fotolia.com
K růstu přispívají zejména menší značky a nově vznikající kategorie.

Společnost IDC přináší relativně dobré zprávy z trhu nositelné elektroniky. Celosvětové dodávky ve třetím čtvrtletí 2023 totiž vzrostly o 2,6 % a dosáhly historického maxima za třetí čtvrtletí ve výši 148,4 milionu kusů.

Celkový objem ve sledovaném období podle analytiků dokonce překonal dodávky ve stejném období let 2021 (142,1 milionu) i 2022 (144,6 milionu). V té době trhu silně napomáhaly výdaje souvisejícími s pandemií.

„Trh nositelné elektroniky se rozjel již před deseti lety, a přestože došlo k určité konsolidaci, trh je co do značek a forem využití stále velmi rozmanitý,“ shrnuje Jitesh Ubrani z IDC s tím, že největším tahounem byl nástup menších a elegantnějších zařízení na monitorování zdraví a kondice.

„Očekává se, že chytré prsteny od novějších značek, jako jsou Oura, Noise, BoAT, Circular a další, v nadcházejících čtvrtletích odstartují nový trend a zároveň vyvinou tlak na zavedené značky,“ nastiňuje analytik.

Xiaomi přeskočilo Samsung

„Chytré hodinky a sluchátka si na trhu nositelné elektroniky stále drží čestné místo,“ přidává Ramon Llamas z IDC. „Právě zde můžeme sledovat, že některé nové značky jsou schopné dodat tolik zařízení, že se vyšvihnou mezi nejsilnější hráče.“

Co se jednotlivých výrobců týče, jedničkou na globálním trhu nositelné elektroniky je Apple, byť ve třetím čtvrtletí 2023 dodal o více než čtvrtinu méně zařízení než ve stejném období v roce 2022. Druhé místo patří mimořádně dravé značce Imagine Marketing, jejíž dodávky meziročně stouply skoro o 20 %.

Největší růst v rámci top 5 si připsalo třetí Xiaomi, které ve sledovaném období posílilo o 36 % a dodalo 11,6 milionu kusů zařízení. Z bronzové příčky sesadilo Samsung, jenž oslabil o 9 % a dodal 10,7 milionu kusů. Páté místo patří Huawei, jehož dodávky meziročně klesly o 4,4 %.

Tabulka – Vývoj trhu nositelné elektroniky nositelné elektroniky (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q23

Podíl 3Q23

Prodej 3Q22

Podíl 3Q22

Meziroč. rozdíl

1. Apple

29,9

20,2 %

40,8

28,2 %

–26,7 %

2. Imagine Marketing

14,3

9,6 %

11,9

8,3 %

19,4 %

3. Xiaomi

11,6

7,8 %

8,5

5,9 %

36,0 %

4. Samsung

10,7

7,2 %

11,8

8,2 %

–9,1 %

5. Huawei

8,5

5,7 %

8,9

6,2 %

–4,4 %

ostatní

73,4

49,4 %

62,6

43,3 %

17,1 %

Celkem

148,4

100,0 %

144,6

100,0 %

2,6 %

Zdroj: IDC

Graf – Vývoj trhu podle typu zařízení

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně