IDC: Globální trh AR/VR headsetů se propadl, čeká se na novou generaci

2. 6. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: @ db - Fotolia.com
První čtvrtletí letošního roku přineslo meziroční propad prodeje souprav pro virtuální a rozšířenou realitu o více než 50 %.

Společnost IDC uvádí, že globální trh headsetů pro rozšířenou (AR) a virtuální (VR) realitu vstoupil do nového roku masivním meziročním propadem prodeje o 54,4 %. Podle analytiků však není důvod k panice a hlavní příčinou poklesu jsou loňské vysoké prodeje způsobené lockdowny.

Navzdory nedávnému propadu přichází vzrušující časy pro trh AR/VR, kde v příštích týdnech a měsících očekáváme příchod nových hráčů a také nové generace zařízení,“ uvádí šéf výzkumu Jitesh Ubrani. Zároveň je podle analytiků nutno mít na paměti, že se trh stále nachází v rozvojové fázi. 

Je fascinující pozorovat nové funkce a vlastnosti dnešních headsetů,“ poznamenává Ubraniho kolega Ramon Llamas. Jakkoliv je zatím využije pouze úzká výseč uživatelů, postupem času a dalšího vývoje bezpochyby osloví širší publikum a dnešní headsety budou už v roce 2025 působit jako vykopávky.“

Největším hráčem na trhu zůstává Meta, která v prvním kvartálu držela 47,8% podíl, druhým hegemonem je pak Sony s 35,9 %. Další členové první pětice v pořadí ByteDance, DPVR a HTC pak drželi pouze velmi nízké jednociferné podíly.

IDC závěrem dodává, že samotný segment AR headsetů zaznamenal během sledovaného období pozitivní nárůst o 12,6 %, zároveň však tvořil nepatrná 3,8 % celkového prodaného objemu

Graf – Vývoj globálního trhu AR/VR headsetů

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně