IDC: Klasické i hybridní tablety se trápí, globální trh se propadl o 8,6 %

7. 11. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © jackfrog - Fotolia.com
Třetí kvartál 2018 znamenal propad v prodejích jak klasických, tak hybridních tabletů, a celkový pokles trhu o 8,6 %. S říjnovým uvedením nových modelů iPad Pro a Surface Pro však analytici věří, že kategorie hybridů v závěru roku negativní trend zvrátí.

Společnost IDC uvedla, že ve třetím čtvrtletí 2018 se celosvětově prodalo 36,4 milionu tabletů, což je meziroční pokles o 8,6 %. Většinu prodejů, konkrétně 31,6 milionu zařízení, tvořily klasické tablety u kterých prodej poklesl o 7,9 % oproti předchozímu roku.

Ještě více pak oslabila kategorie hybridních tabletů, kterých se ve třetím kvartálu 2018 prodalo 4,8 milionu, což znamená meziroční propad o 13,1 %. Analytici však očekávají, že prodej hybridních tabletů by se na konci tohoto roku mohl vrátit k růstu.

Uvedení očekávaných modelů by mohlo oživit trh

V říjnu byly uvedeny velmi očekávané nové generace modelů iPad Pro od Applu a Surface Pro od Microsoftu,“ vysvětluje analytička IDC Lauren Guenveur a dodává, že nové produkty představily i společnosti Samsung a Google.

Analytici rovněž podotýkají, že trh s tablety se stále více podobá trhu s tradičními PC, a poukazují na klesající marže i celkový propad trhu. Upozorňují také, že mnoho menších výrobců vyklidilo prostor, čímž velkým hráčům umožnilo zvýšit jejich podíl na trhu.

I v nejsilnější pětce se v podstatě bavíme o Applu a v menší míře o Samsungu,“ vysvětluje analytik IDC Jitesh Ubrani. „Tito dva výrobci dál výrazně investují do inovací a marketingu, zatímco ostatní výrobci trhu s tablety nevěnují tak velkou pozornost.“

Ve třetím kvartálu rostlo pouze Huawei

Pokud jde o výrobce, lídrem trhu tabletů i nadále zůstává Apple, a to i přes 6,1% meziroční pokles prodejů. Propad v prodejích zaznamenal i Samsung, konkrétně o 11,4 %. I to mu ale stačilo k udržení druhé příčky.

Na třetí příčce skončil Amazon s meziroční stagnací výsledků a 4,4 miliony prodaných tabletů. Čtvrté Huawei je pak jediný výrobce z elitní pětky, který zaznamenal růst, konkrétně o 7,1 %. Nejhůře naopak dopadlo páté Lenovo, s propadem o bezmála 25 %.

Tabulka  Výsledky globálního trhu tabletů za 3. kvartál 2018 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q18

Podíl 3Q18

Prodej 3Q17

Podíl 3Q17

Meziroč. změna

1. Apple

9,7

26,6 %

10,3

25,9 %

-6,1 %

2. Samsung

5,3

14,6 %

6,0

15,0 %

-11,4 %

3. Amazon

4,4

12,0 %

4,4

11,0 %

-0,4 %

4. Huawei

3,2

8,9 %

3,0

7,6 %

7,1 %

5. Lenovo

2,3

6,3 %

3,1

7,7 %

-24,5 %

ostatní

11,5

31,6 %

13,1

32,9 %

-12,1 %

Celkem

36,4

100,0 %

39,9

100,0 %

-8,6 %

Zdroj: IDC

Graf – Kvartální vývoj podílů největších výrobců tabletůKvartální vývoj podílů největších výrobců tabletů, 3Q18

Channeltrends Awards

Zdroj: IDC

 

Čtěte dále

IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Bezprecedentní spojení. Nvidia kupuje kus Intelu, chystají společné procesory
Bezprecedentní spojení. Nvidia kupuje kus Intelu, chystají společné procesory