IDC: Operátoři ve střední a východní Evropě hledají štěstí mimo své tradiční segmenty

10. 1. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © happysunstock - Fotolia.com
Přibližně šestina příjmů telekomunikačních společnosti v regionu pochází z aktivit ležících mimo jejich tradiční zaměření a tento podíl má podle IDC v následujících letech růst. Operátoři podle analytiků neváhají sáhnout po příležitostech v libovolném segmentu.

Telekomunikační operátoři v oblasti střední a východní Evropy se podle analýzy společnosti IDC čím dál častěji pouštějí do podnikání v oblastech mimo svůj tradiční segment. V roce 2015 se příjmy z těchto „vedlejších“ podílely na celkových tržbách sledovaných operátorů ze 14,6 %, přičemž v období 2016-2020 má tento podíl i nadále růst.

Operátoři se nejčastěji pouštějí do ICT služeb nebo distribuce plynu a elektřiny, ale IDC poukazuje na to, že se operátoři nebojí expandovat i do dalších oblastí. Navíc, jak podotýká programový ředitel IDC Krešimir Alić, se mění i jejich přístup.

To, že operátoři prodávají finanční služby, energie nebo spotřebiče není nic nového. Novinkou je to, že tyto firmy přestávají být pasivními poskytovateli veřejných služeb a mění se v dynamické hráče, kteří se neváhají chopit nové příležitosti na jakémkoliv trhu,“ uvedl Alić.

IDC dodává, že za rok 2016 očekává zpomalení celkového růstu „vedlejších“ příjmů operátorů v regionu vlivem odchodu společnosti Magyar Telekom z plynárenského trhu a vyčlenění její energetické jednotky do samostatné společnosti.

Na celkovém trendu to však podle analytiků nic nemění – operátory budeme zřejmě čím dál častěji potkávat i na nečekaných místech.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?