IDC: prodeje SSD v roce 2009 rostly o 14 %

22. 2. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Podle dat analytické společnosti IDC se v roce 2009 prodalo 11 milionů SSD disků, což při porovnání s předchozím rokem představuje růst o 14 %. Zatím tedy žádná sláva. Kde mohou podle analytiků reselleři najít zákazníky poptávající tuto novou technologii?

SSD disky se v následujících letech budou prodávat dobře a do roku 2013 dle odhadů analytiků porostou meziročně o 54 % (CAGR)Snížení výdajů na IT v posledních 18 měsících mělo za důsledek snížení produkce NAND pamětí a tím pozastavení poklesu cen SSD disků. Do budoucna očekávají analytici pokles cen pamětí, což by se mělo pozitivně promítnout na ceně SSD disků a jejich kapacitě. Tím se v některých segmentech stanou konkurence schopnými klasickým pevným diskům.

Podle analytiků najdou SSD disky největší uplatnění v segmentu počítačů, kde jsou možné dvě alternativy. Jednou jsou prémiové notebooky, kde je uživatel ochoten zaplatit za výkon a v případě druhém jde o levné uložiště v netboocích.  Zvýšení prodejů ale musí předcházet zmíněný pokles cen.

Budoucnost mají SSD podle analytiků zajištěnou také v podnikové sféře. „Každý touží po vyšším výkonu, lepší přístupové době a především nižší spotřebě energie, a proto najdou SSD disky uplatnění například v datových centrech," píše se ve zprávě IDC.

Cyber25

SSD disky se v následujících letech budou z celosvětového pohledu prodávat dobře a do roku 2013 dle odhadů analytiků porostou meziročně o 54 % (CAGR). Tuzemští distributoři nicméně v letošním roce žádný boom této technologie nečekají.

Zdroj: IDC (leden, 2010)

Čtěte dále

IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta