IDC: Rozšířená a virtuální realita do roku 2026 skokově porostou

7. 12. 2022
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: sirinapawannapat.gmail.com
Největším odbytištěm pro AR/VR budou USA a Čína, komerční i spotřebitelský segment budou investovat zhruba stejně.

Společnost IDC předpovídá, že globální výdaje na rozšířenou (AR) a virtuální (VR) realitu v letošním roce dosáhnout 13,8 miliardy dolarů. Do roku 2026 by se pak s průměrným ročním růstem o 32,3 % měly vyšplhat na celých 50,9 miliardy.

VR přitom podle analytiků v období 2022–2026 spolkne více než 70 % všech investic, spotřebitelský i komerční segment by měly na AR/VR dávat podobně.

Trh AR/VR v posledních letech podniká pomalé, ale jisté kroky, a je připravený v následujících letech svoje tempo růstu ještě zrychlit,“ komentuje předpověď Ramon T. Llamas z IDC s tím, že nedávno oznámený a připravovaný hardware velkých značek výrazně překonává parametry zařízení první generace.

V rámci komerčního využití se očekává, že si AR nejrychleji najde cestu do průmyslové údržby a školení. VR zase v komerčním segmentu nejčastěji najde využití v oblasti školení a spolupráce – ty by měly do roku 2026 tvořit téměř 44 % trhu.

Pro srovnání, dva hlavní spotřebitelské případy použití – hraní ve virtuální realitě a hraní v rozšířené realitě – podle analytické společnosti vzrostou do konce prognózovaného období na přibližně 25 % všech výdajů na AR/VR.

Flexibilní využití, rychlá návratnost

Mezi konkrétní aplikace, jejichž popularita podle IDC poroste nejvíce, patří reakce na mimořádné události (růst v průměru o 82,9 % ročně), hry s rozšířenou realitou (57,8 % ročně), interní videografie (47,8 % ročně) a spolupráce (42,7 % ročně).

Podniky nasazují AR a VR různě, někteří se zaměřují více na náhlavní soupravy, jiní na osobní zařízení, někteří preferují nasazení na místě, jiní zase v cloudu,“ popisuje Marcus Torchia z IDC a dodává, že právě tato flexibilita podnikům umožní dosáhnout rychlé návratnosti investic.

Zatímco komerční výdaje budou podle analytiků celkově zaostávat za spotřebitelskými výdaji, očekává se, že řada průmyslových odvětví v příštích pěti letech bude do aplikací AR/VR investovat výrazně.

O nejvyšší investice by se měly postarat segmenty diskrétní výroby, poskytovatelů zdravotní péče, odborných služeb, vzdělávání a maloobchodu. Odvětví, která v prognózovaném období přinesou nejsilnější růst výdajů, budou zdravotnictví, telekomunikace, státní/místní vláda a veřejné služby.

USA, Čína a zbytek

IDC upřesňuje, že z technologického hlediska budou v průběhu prognózovaného období více než jednu třetinu všech výdajů na AV/VR tvořit samostatné a náhlavní (HMD) displeje, následuje software, kam by v roce 2026 měla putovat celá čtvrtina výdajů.

Cyber25 Early

Z geografického hlediska budou největším trhem pro AR/VR Spojené státy, v prognózovaném období bude tvořit více než třetinu všech investic. Druhým největším regionem bude Čína, která by do roku 2026 měla růst v průměru o 42,2 % ročně.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025