IDC: Smartphony pomáhají zlepšovat nákupní zážitky

22. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Mopic - Fotolia.com
Smartphony se pro spotřebitele stávají klíčovým nástrojem pro dosažení lepšího nákupního zážitku.

Takové jsou závěry nejnovějšího průzkumu analytické společnosti IDC realizované ve spolupráci s agenturou Research Now během vánočních svátků 2013.

Zúčastnilo se jej 511 majitelů chytrých telefonů a pro následně analyzování nákupního chování bylo využito dat z panelového průzkumu zahrnujícího více než 10 tisíc uživatelů smartphonů.

Celkem 69 % dotázaných souhlasí s tvrzením „Můj smartphone je klíčový nástroj pro dosažení lepšího nákupního zážitku“, zatímco pouze 12 % majitelů smartphonů s tímto tvrzením nesouhlasí.

Chytré telefony spotřebitelům umožňují získat informace, které potřebují pro utvrzení nákupním rozhodnutí. 7 z 10 dotázaných uvedlo, že svůj smartphone používají pro srovnání cen zboží a 5 z 10 si na svém chytrém telefonu čte recenze produktů.

Spotřebitelů využívající při nakupování svůj chytrý telefon bude přibývat. Rovných 70 % spotřebitelů uvedlo, že plánují v tomto roce svůj smartphone využít pro zlepšení nákupních zážitků.

Máte personalizované nabídky?

Prodejcům to otevírá prostor pro personalizované nabídky, kterým dává přednost 47 % majitelů chytrých telefonů. Z toho častěji (54 %) mladí do 35 let než staří nad 55 let, pro které jsou tyto nabídky důležité pouze ve 43 % případů.

Cyber25

Pro kamenné prodejny to představuje velkou výzvu, protože 1 z 5 majitelů chytrého telefonu uvedl, že během vánočního období nakoupil u konkurence, zatímco byl v obchodě, kde si původní zboží chtěl zakoupit.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta