IDC: Smartphony pomáhají zlepšovat nákupní zážitky

22. 1. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Mopic - Fotolia.com
Smartphony se pro spotřebitele stávají klíčovým nástrojem pro dosažení lepšího nákupního zážitku.

Takové jsou závěry nejnovějšího průzkumu analytické společnosti IDC realizované ve spolupráci s agenturou Research Now během vánočních svátků 2013.

Zúčastnilo se jej 511 majitelů chytrých telefonů a pro následně analyzování nákupního chování bylo využito dat z panelového průzkumu zahrnujícího více než 10 tisíc uživatelů smartphonů.

Celkem 69 % dotázaných souhlasí s tvrzením „Můj smartphone je klíčový nástroj pro dosažení lepšího nákupního zážitku“, zatímco pouze 12 % majitelů smartphonů s tímto tvrzením nesouhlasí.

Chytré telefony spotřebitelům umožňují získat informace, které potřebují pro utvrzení nákupním rozhodnutí. 7 z 10 dotázaných uvedlo, že svůj smartphone používají pro srovnání cen zboží a 5 z 10 si na svém chytrém telefonu čte recenze produktů.

Spotřebitelů využívající při nakupování svůj chytrý telefon bude přibývat. Rovných 70 % spotřebitelů uvedlo, že plánují v tomto roce svůj smartphone využít pro zlepšení nákupních zážitků.

Máte personalizované nabídky?

Prodejcům to otevírá prostor pro personalizované nabídky, kterým dává přednost 47 % majitelů chytrých telefonů. Z toho častěji (54 %) mladí do 35 let než staří nad 55 let, pro které jsou tyto nabídky důležité pouze ve 43 % případů.

Pro kamenné prodejny to představuje velkou výzvu, protože 1 z 5 majitelů chytrého telefonu uvedl, že během vánočního období nakoupil u konkurence, zatímco byl v obchodě, kde si původní zboží chtěl zakoupit.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci