IDC: Spotřebitelé přistupují k internetu stále častěji pomocí mobilních zařízení

5. 11. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © CLIPAREA.com - Fotolia.com
Podle analytické společnosti IDC roste u spotřebitelů obliba mobilní zařízení jako nástroje pro přístup k internetu. Jaké jsou detaily?

Spotřebitelé přistupují k internetu stále častěji pomocí mobilních zařízení.Nejvíce se přes mobilní zařízení připojují k internetu uživatelé ve Spojených státech. Západní Evropa je spolu s Japonskem v tomto trendu přibližně dva roky pozadu.

V letošním roce podle analytiků využije ve Spojených státech pro přístup k internetu počítač 240 milionů uživatelů, v roce 2016 to prý bude pouze 225 milionů.

Ve stejném časovém úseku vyroste počet mobilních uživatelů ze současných 175 milionů na 265 milionů. Rok 2015 pak bude prvním, kdy se bude více uživatelů připojovat raději pomocí mobilního zařízení než přes počítač.

Analytici také zkoumali, jaké aktivity spotřebitelé na internetu provozují. Podle IDC využívá v letošním roce přibližně 66 % uživatelů počítač pro přístup k sociálním sítím. V roce 2016 toto číslo poklesne na 52 %.

Cyber25

Díky vyšší penetraci mobilních zařízení očekává IDC nárůst trhu mobilní reklamy, který v roce 2011 dosáhl hodnoty 6 miliard dolarů. O pět let později, tedy v roce 2016, odhadují analytici hodnotu tohoto trhu na 28 miliard.

Porostou také výdaje na m-commerci v segmentu B2C a tento segment dosáhne v roce 2016 hodnoty 223 miliard dolarů.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta