IDC: Trh tiskáren vyrostl v 1. čtvrtletí 2014 o 2,1 %

10. 6. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © pab_map - Fotolia.com
Laserová zařízení i polepšila oproti inkoustovým a HP upevnilo svou pozici v čele celosvětového žebříčku výrobců.

Společnost IDC vydala svou pravidelnou čtvrtletní zprávu o světovém trhu tiskáren. Podle jejích výsledků tento trh v prvním čtvrtletí 2014 dosáhl již potřetí za sebou růstu a při 26,4 milionu prodaných jednotek uzavřel kvartál s o 2,1 % lepším výsledkem než za stejné období v loňském roce.

Podílet se na tom měl předevší pozitivní vývoj ve dvou největších regionech – trh v západní Evropě během čtvrtletí vyrostl o 7,1 % a APAC (bez Japonska) vyrostl o 5,5 %. V těchto regionech se prodala bezmála polovina všech zařízení.

Phuong Hangová , programová ředitelka pro segment tiskáren v IDC, upozorňuje, že význameným zdrojem růstu mají v letošním roce být vertikály.

Aby dokázali efektivně využít příležitostí ve vertikálách, musí výrobci vybavit své prodejní týmy důkladnými znalostmi o daných odvětvích. Obvyklými vertikálami, kde dochází k intenzivnímu tisku, jsou zdravotnictví, finance, právo a veřejný sektor. Očekáváme, že v roce 2014 ještě uslyšíme o další vertikále, a sice o výrobě ,“ uvedla.

Laser v prodejích porazil inkoust

Inkoustové tiskárny si v mezikvartálním srovnání pohoršily o 3 procentní body a v prvním čtvrtletí 2014 tvořily 58,4 % všech prodaných zařízení. Naopak laserová zařízení si polepšila o 4 procentní body a dosáhla 38% podílu.

V rámci laserových tiskáren pak 80,1 % tvořila monochromatická a 19,9 % barevná zařízení. Prodeje první skupiny rostly meziročně o 2,9 % a druhé o 8,9 %. Celkem segment laserových tiskáren dosáhl během kvartálu 3,8% růstu.

HP si pojistilo vedení, Canon ztrácel

V rámci žebříčků největších výrobců došlo k historickému úspěchu společnosti Ricoh, která se poprvé za svou existenci dostala mezi pět největších výrobců laserových zařízení. Na případnou pozici v první pětce celkového trhu si však bude Ricoh muset ještě počkat.

Této pětce stále dominuje HP, kterému se navíc podařilo zvýšit svůj tržní podíl na více než 40 % a prodan přes 10 milionů jednotek. Naopak druhému Canonu se v prvním kvartálu vůbec nedařilo a zaznamena 7,2% pokles prodeje.

Třetí Epson zaznamenal z první pětice nejpříznivější vývoj, když v meziročním srovnání dosáhl 14,3% růsu prodeje. Lehkého růstu dosáhl i čtvrtý Brother (o 1,5 %), zato pátý Samsung na tom byl ještě o desetinu procenta hůře než Canon a prodal meziročně o 7,3 % méně zařízení.

Tabulka 1 – Srovnání největších výrobců (jednotky)

Cyber25 Early

Výrobce

Prodej v 1Q14

Podíl v 1Q14 

Prodej v 1Q13

Podíl v 1Q13

Meziroční změna

1. HP

10 612 567

40,3 %

9 963 972

38,6 %

6,5 %

2. Canon

4 877 614

18,5 %

5 258 364

20,4 %

-7,2 %

3. Epson

3 761 101

14,3 %

3 386 640

13,1 %

11,1 %

4. Brother

2 032 695

7,7 %

2 002 098

7,8 %

1,5 %

5. Samsung

1 570 666

6,0 %

1 694 692

6,6 %

-7,3 %

ostatní

3 504 358

13,3 %

3 505 404

13,6 %

0,0 %

Celkem

26 359 001

100,0 %

25 811 170

100,0 %

2,1 %

Infografika – Vývoj tržních podílů největších výrobců

 

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference