IDC: V prodejích tabletů by iPadu mohl zatím konkurovat pouze Samsung Galaxy Tab

28. 4. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

V loňském roce se v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky prodalo na 6 milionů tabletů a v celkovém součtu oblast představovala třetinu všech prodejů. Jaký je výhled pro letošní rok?

V roce 2010 tvořil 80 % trhu tabletů iPadZ celkového počtu prodaných tabletů za rok 2010 podle IDC patřilo rovných 80 % iPadu. Jediným jeho zásadním konkurentem byl v loňském roce Samsung Galaxy Tab. Drobný podíl na trhu patřil několika asijským a evropským výrobcům jako jsou Archos nebo Viewsonic.

S příchodem Androidu 3.0 s kódvým označením Honeycomb očekávají analytici příchod zařízení od velkých hráčů PC trhu jako Acer a Asus.

HP přijde také se svým tabletem postaveným na WebOS a RIM na BlackBerry zatímco Samsung bude pokračovat v evoluci svého Galaxy Tab.

Celkem se tak v letošním roce podle odhadů analytiků prodá 22 milionu tabletů.

Nejvíce tabletů se v loňském roce prodalo skrz retail a v letošním roce se to podle analytiků příliš nezmění. Nově však analytici očekávají nárůst prodejů skrz telco kanál, tedy především operátory.

Dále doporučjeme vývoj trhu tabletů do roku 2015 od Gartnera.

Zdroj: IDC

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci