Incoma GfK: Více než desetina Čechů pro nákup či výběr zboží použila mobil

28. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Mitarart - Fotolia.com
Díky rozvoji internetu, chytrých telefonů a tabletů, rostou podle společnosti Incoma GfK nákupy pomocí internetu. Jak se zákazníci podle průzkumu chovají?

Význam jednotlivých prodejních kanálů se podle společnosti Incoma GfK mění. Pokud chcete jako prodejci zůstat v budoucnu konkurenceschopní, měli byste podle analytiků tyto trendy v chování českých zákazníků včas zachytit a přizpůsobit se.

Penetrace internetu je v České republice srovnatelná se Spojenými státy nebo Belgií a v tuzemsku má k němu má podle průzkumu přístup 74 % populace. 80 % z této skupiny vlastní mobilní telefon, 70 % stolní počítač, více než 60 % notebook a více než 10 % tablet.

Pro výběr či zakoupení zboží využilo v posledních 6 měsících internet 80 % respondentů. Přitom 88 % z nich k tomu využilo domácí počítač a 25 % počítač v práci. Mobilní telefon pro nákup či výběr využilo 13 % a tablet 5 % oslovených uživatelů.

Internet jako nákupní rádce

Chytrá mobilní zařízení využívají zákazníci často přímo na prodejnách, například ke srovnávání cen výrobků a pročítání recenzí. Čtyři pětiny uživatelů internetu dnes věří, že se pro ně tato síť stala důležitým nákupním zdrojem a dvě třetiny cítí, že mají větší kontrolu nad výběrem nejlepších výrobků než kdykoliv předtím.

Z výzkumu vyplývá, že nákupní chování nemění jen mladší generace, ale mění se také u té starší. Více než 40 % oslovených z věkové kategorie 50 až 64 let tvrdí, že ve srovnání s minulým rokem více využívá internet při vyhledávání, srovnávání cen a také při samotném nákupu zařízení.

Zdroj: Incoma GfK

Čtěte dále

Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu