Infografika: Češi se začínají osmělovat a nakupují v zahraničních e-shopech (DPD)

27. 6. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © Rawpixel.com - Fotolia.com XXL
Průzkum přepravce DPD ukázal, že 51 % Čechů má zkušenosti s nákupem v zahraničním e-shopem. V tomto ohledu sice zaostáváme za evropským průměrem, současně však čeští zákazníky vykazují vysoký potenciál do budoucna.

Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu přepravce DPD roste mezi českými zákazníky obliba nakupování v zahraničních e-shopech – zkušenost s ním má již 51 % respodentů. Hlavním důvody jsou lepší nabídky a možnost nakoupit značky a produkty, které nejsou dostupné na lokálním trhu.

Je nutno dodat, že srovnání s ostatními evropskými zeměmi je Česká republika zatím pod průměrem – například v Lotyšsku má s nákupem v zahraničí zkušenost 82 % respondentů. Na druhou stranu však máme třetí nejvyšší potenciál růstu zahraničních nákupů v příštích letech po Polsku a Rumunsku.

Největší zájem je o módu (22 %), zboží pro volný čas (20 %) a elektroniku (17 %). Následuje obuv (10 %), péče o zdraví a krásu (6 %) a knihy (5 %). Nejraději Češi nakupují on-line zboží z Číny (60 %), Velké Británie (28 %) a Německa (27 %).

Pokud byli Češi s nákupem v zahraničním e-shopu nespokojení, nejčastěji za to mohla nespokojenost s produkty (48 %), nečekané dodatečné poplatky po dokončení nákupu (39 %) nebo příliš složitý a zdlouhavý proces doručování (28 %).

Někteří nakupující pak v souvislosti se zahraničními e-shopy pochybují o bezpečnosti nákupu (25 %), zákaznický servis shledávají jako nekvalitní (18 %) nebo jim vadí komplikace či nemožnost vrácení zboží (18 %).

Infografika – Jak Češi nakupují v zahraničních e-shopech

Channeltrends letní speciál

Infografika – Jak Češi nakupují v zahraničních e-shopech

Zdroj: DPD

Čtěte dále

T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen