Infografika: Čeští zákazníci nejraději platí převodem a oceňují kontrolu nad doručením

3. 10. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © vilisov - Fotolia.com
Průzkum společnosti DPD ukázal na současné preference tuzemských zákazníků při výběru platebních metod a způsobu doručení zboží z e-shopů. Nejčastěji voleným způsobem platby je bankovní převod, oblíbené jsou také on-line platby kartou i nesmrtelná dobírka.

Společnost DPD zveřejnila výsledky svého průzkumu zaměřeného na preference zákazníků při výběru platebních metody a další priority důležité při výběru konkrétního e-shopu.

Výsledky ukazují, že tuzemští zákazníci nejvíce preferují platbu bankovním převodem (58 %), dále pak platbu kartou on-line (48 %) a dobírku (47 %). Dodáváme, že respondenti mohli uvést více možností, proto součet přesahuje 100 %.

Mezi další preferované způsoby placení v ČR patří digitální peněženky typu PayPal (24 %), platba kartou při převzetí (20 %), platební brána GoPay (19 %) nebo PayU (12 %). Nejméně využívané jsou naopak platby pomocí mobilních aplikací (4 %), inkasa z účtů (2 %) a nebo karet PaysafeCard (2 %).

Čím širší výběr, tím vyšší spokojenost

Čeští spotřebitelé si nejčastěji volí doručení zboží domů (83 %), oblíbená jsou však také doručení do výdejny balíků (42 %) a na poštu (40 %). Část respondentů využívá také doručení do obchodu (25 %) nebo do práce (22 %) nebo do uzamykatelných boxů (5 %).

Průzkum dále ukázal, že české zákazníky motivují k nákupu také pestré možnosti výběru doručení a vrácení zboží. Pro 78 % oslovených Čechů je důležité, zda e-shop doručuje zboží následující pracovní den a 71 % respondentů preferuje možnost změnit čas doručení.

Pro 70 % českých respondentů je důležitá také znalost hodinového okna, kdy jim kurýr balík doručí a představuje pro ně jeden z důvodů pro nákup z daného e-shopu. Důležitá je rovněž možnost získání aktuálních informací o doručovacím procesu a možnost doručení zásilky večer.

Infografika – Srovnání preferencí zákazníků v ČR a Evropě

DPD preference zákazníků

Zdroj: DPD

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Zebra systems míří za oceán, prodej v Severní Americe povede Paul Trefonas
Zebra systems míří za oceán, prodej v Severní Americe povede Paul Trefonas
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First