Infografika: Podle studie Český košík roku 2020 je intuitivní nakupování klíčem k úspěchu

23. 2. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Zásadním zjištěním studie je, že internetové obchody, které svým zákazníkům poskytují intuitivní a promyšlené nakupování, mají konkurenční výhodu. Loňský ročník studie opanoval Astratex, na celkové třetí příčce skončila Alza.

Stovka největších e-shopů se utkala v rámci studie Český košík roku o to, kdo má nejpohodlnější nákupní proces. Celkovým vítězem se stal obchod se spodním prádlem Astratex.cz, na druhém místě se umístil Footshop.cz a na třetím Alza.cz.

Na vzniku strukturované metodiky se podíleli přední specialisté na internetové nakupování – Lukáš Hurych z Twista, organizátora studie, Tomáš Braverman z Heureky, Josef Puczok z Mastercardu a další.

Studie odhalila, že zcela nezbytnou součástí uživatelského komfortu v oblasti m-commerce je poskytování intuitivního a promyšleného nakupování.

Výhodou je možnost přihlášení přes Facebook i odložená platba

Například všech 94 % zkoumaných e-shopů umožňuje zákazníkům nakupovat bez registrace, ale jen 32 % poskytuje alternativní způsoby přihlášení, například prostřednictvím sociálních sítí.

Důležitý je i způsob platby – například více než pětina největších e-shopů podle studie nabízí odložené platby. Tuto možnost přitom ještě v roce 2015 nabízela ani ne desetina.

Pohodlí zákazníků zvyšují i další funkce. Celkem 51 % e-shopů, jež se účastnilo studie, uvádí přesný den doručení zboží, dalších 32 % počítadlo, které ukazuje, jaká částka ještě chybí pro dopravu zdarma.

Organizátoři studie v neposlední řadě zaznamenali i rostoucí důraz na udržitelnost, a to konkrétně u 15 zkoumaných internetových obchodů. Jen 4 e-shopy ovšem na svých stránkách důležitost udržitelnosti přímo zmiňují a vysvětlují.

Další závěry najdete v níže přiložené infografice, detailnější výsledky, rozbory metodiky a komentáře najdete na dedikovaném webu studie

Infografika – Shrnutí studie Český košík roku 2020

Infografika – Shrnutí studie Český košík roku 2020

Infografika – Shrnutí studie Český košík roku 2020

 

Infografika – Shrnutí studie Český košík roku 2020

 

Infografika – Shrnutí studie Český košík roku 2020

 

Infografika – Shrnutí studie Český košík roku 2020

 

Infografika – Shrnutí studie Český košík roku 2020

Zdroj: Twisto.cz

Čtěte dále

V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
V Intelu se řeže. Končí celá automobilní divize, marketingové oddělení nahradí umělá inteligence
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Peter Majdak a Veronika Závodná posilují obchodní tým TP-Linku
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Editorial: Vychází letní speciál Channeltrends s přehledem distributorů
Editorial: Vychází letní speciál Channeltrends s přehledem distributorů
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí
AI transformace: Připravte svůj byznys na revoluci s umělou inteligencí