Infor: Výrobci posilují monitoring dodavatelského řetězce

24. 3. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: artegorov3@gmail / stock.adobe.com
Nárůst cen surovin, přepravy a energie přiměla 81 % britských výrobních podniků diverzifikovat své řetězce a 40 % přivést své dodavatele zpět do země.

Společnost Infor zveřejnila výsledky průzkumu zaměřeného na problematiku SCM, z nichž vyplynulo, že téměř polovina výrobních společností nedávno posílila investice do zvýšení odolnosti svých dodavatelských řetězců.

Jak vyplývá z dotazování mezi britským výrobci, které pro Infor realizovala společnost Make UK, jedním z klíčových digitalizačních nástrojů se stává monitoring dodavatelského řetězce.

Hlavní motivací k zajištění odolnějších řetězců s pomocí specifických ERP a SCM nástrojů je podle analýzy permanentní nejistota na trhu. Celkem 71 % výrobních podniků uvedlo, že hlavní výzvou je pro ně růst cen surovin, zatímco pro 69 % jsou to především vyšší náklady na dopravu a pro 68 % vyšší náklady na energie.

Více než čtyři pětiny podniků pak podle Inforu diverzifikuje své dodavatelské řetězce, přičemž dvě pětiny dokonce přivedly své dodavatele ze zahraničí zpět na domácí trh.

Čtvrtina nemonitoruje vůbec

Průzkum dále odhalil, že pro 80 % výrobců je monitoring dodavatelského řetězce pro jejich podnikání životně důležitý. Nicméně čtvrtina dotázaných svůj řetězec nemonitoruje a úroveň využívání digitálních technologií zůstává nízká. 

Necelá polovina (47 %) podniků zvýšila v poslední době investice do posílení odolnosti svého dodavatelského řetězce s využitím digitalizace. V posledním roce 81 % výrobců diverzifikovalo či naopak konsolidovalo své dodavatelské řetězce zvyšováním či snižováním počtu svých dodavatelů.

Infor rovněž zjistil, že v důsledku nejistoty v oblasti dodávek přikročilo k centralizovanému sledování a analýzám s využitím digitálních nástrojů 46 % podniků.

Na druhou stranu jen minimum společností využívá technologií typu umělé inteligence či strojového učení (8 %), robotiky či automatizace (7 %) a rozšířené reality (4 %). Mnoho podniků také nevyužívá žádné technologie ke sledování aktuální situace v řetězci či nemonitoruje svůj řetězec vůbec.

Zdroj: Infor

Čtěte dále

Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First