Infor: Výrobci posilují monitoring dodavatelského řetězce

24. 3. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: artegorov3@gmail / stock.adobe.com
Nárůst cen surovin, přepravy a energie přiměla 81 % britských výrobních podniků diverzifikovat své řetězce a 40 % přivést své dodavatele zpět do země.

Společnost Infor zveřejnila výsledky průzkumu zaměřeného na problematiku SCM, z nichž vyplynulo, že téměř polovina výrobních společností nedávno posílila investice do zvýšení odolnosti svých dodavatelských řetězců.

Jak vyplývá z dotazování mezi britským výrobci, které pro Infor realizovala společnost Make UK, jedním z klíčových digitalizačních nástrojů se stává monitoring dodavatelského řetězce.

Hlavní motivací k zajištění odolnějších řetězců s pomocí specifických ERP a SCM nástrojů je podle analýzy permanentní nejistota na trhu. Celkem 71 % výrobních podniků uvedlo, že hlavní výzvou je pro ně růst cen surovin, zatímco pro 69 % jsou to především vyšší náklady na dopravu a pro 68 % vyšší náklady na energie.

Více než čtyři pětiny podniků pak podle Inforu diverzifikuje své dodavatelské řetězce, přičemž dvě pětiny dokonce přivedly své dodavatele ze zahraničí zpět na domácí trh.

Čtvrtina nemonitoruje vůbec

Průzkum dále odhalil, že pro 80 % výrobců je monitoring dodavatelského řetězce pro jejich podnikání životně důležitý. Nicméně čtvrtina dotázaných svůj řetězec nemonitoruje a úroveň využívání digitálních technologií zůstává nízká. 

Necelá polovina (47 %) podniků zvýšila v poslední době investice do posílení odolnosti svého dodavatelského řetězce s využitím digitalizace. V posledním roce 81 % výrobců diverzifikovalo či naopak konsolidovalo své dodavatelské řetězce zvyšováním či snižováním počtu svých dodavatelů.

Infor rovněž zjistil, že v důsledku nejistoty v oblasti dodávek přikročilo k centralizovanému sledování a analýzám s využitím digitálních nástrojů 46 % podniků.

Cyber25

Na druhou stranu jen minimum společností využívá technologií typu umělé inteligence či strojového učení (8 %), robotiky či automatizace (7 %) a rozšířené reality (4 %). Mnoho podniků také nevyužívá žádné technologie ke sledování aktuální situace v řetězci či nemonitoruje svůj řetězec vůbec.

Zdroj: Infor

Čtěte dále

Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta