Ipsos: Slováci nejčastěji vlastní telefon značky Nokia

11. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
Jakkoliv podíl značky klesá, Nokii pořád vlastní 31 % Slováků. Co víc, zároveň byla nejčastěji uváděnou značkou, kterou by si Slováci koupili, kdyby si nyní měli pořídit nový telefon.

Studie U&A Stu­dy společnosti Ip­sos přinesla statistiky ze segmentu mobilních telefonů na Slovensku. Výsledky ukázaly, že i v roce 2014 byla nejrozšířenější značkou na Slovensku Nokia. Model finského výrobce podle studie vlastní 31 % Slováků. Jde však spíše o doznívající slávu; v roce 2009 Nokii na Slovensku vlastnilo 53 % uživatelů.

Naopak rostoucí tendenci zaznamenal druhý Samsung (nyní 26 %, v roce 2009 dosahoval jeho podíl 10 %). Třetí nejrozšířenější značkou na Slovensku je Sony (14 %) a čtvrtou HTC (9 %).

Kdyby se slovenští zákazníci měli dnes rozhodnout, jakou značku telefonu si pořídit, zvítězila by Nokia (43 %) následovaná Samsungem (42 %), Sony (21 %), HTC (18 %) a Applem (13 %). Podíl chytrých telefonů na Slovensku dosáhl až 63 % tr­hu, zbylých 37 % patří klasickým telefonům s hardwarovou klávesnicí. Před třemi lety byl tento poměr prakticky opačný.

Nejčastější stáří mobilního telefonu na Slovensku je 1 – 2 roku (32 %). Půl roku až rok staré telefony tvoří 23 % celkového počtu, 22 % je starších než 2 roky. Velká většina (82 %) uživatelů si telefon koupila jako nový. Před několika lety byl na Slovensku výraznější počet majitelů, kteří měli telefon z drué ruky.

Slováci si telefony nejčastěji kupují od mobilních operátorů, a to v polovině případů. V prodejně jiných retailerů si telefon koupilo 9 % Slováků, v e-shopech pak 7 %.

Zdroj: Ipsos

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci