iSuppli: Low-endové značky tlačí dolů cenu high-endových LCD televizorů

16. 8. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Prémiové značky televizorů se podle analytiků IHS iSuppli potýkají s rostoucím tlakem low-endových brandů, které nabízejí LCD modely levněji avšak s funkcemi dříve známými pouze z dražších TV.

iSuppli: Low-endové značky tlačí dolů cenu high-endových LCD televizorůPrůměrná cena typického high-endového televizoru ve Spojených státech činila v červenci 1 002,58 dolaru, což je o 23,9 % méně než ve stejném měsíci loňského roku (1 317,89 dolarů).

Analytička Lisa Hatamaiya uvedla, že hlavními lákadly značek jako Sony a Samsung bylo 1080 HD rozlišení, 120Hz obnovovací frekvence a LED podsvícení. Tyto funkce však nyní nabízejí levné značky, a to především v úhlopříčkách 40-42 palců a za podstatně nižší ceny.

Jako příklad iSuppli uvádí značky Apex a Element, které ve vybraných obchodech nabízejí 40 palcové TV sety s 1080p/120 Hz a LED podsvícením za 550 dolarů. Prémiové značky pro srovnání nabízejí podobné parametry za ceny kolem 1 100 dolarů, tedy za dvounásobnou cenu.

Prodeje televizorů letos vzrostou o 11 %

High-endové značky mají oproti levným však nadále navrch. Low-endové brandy zatím nezačaly nabízet 3D obraz a funkce spojené s připojením k internetu.

IHS iSuppli tvrdí, že s tím, jak poroste cena a dostupnost pokročilých funkcí tzv. „value brandů“ televizorů, budou prémiové značky muset trvale zlepšovat své produkty a zaměřit se na klíčové výhody při respektování tlaku na ceny.

WT100_25

Průzkum společnosti Displaybank ukazuje, že se v druhém čtvrtletí 2011 prodalo celkem 50 milionů plochých televizorů. Meziměsíčně se jedná o 3 % nárůst, meziročně prodeje vzrostly o 12 % a hlavní podíl na tom mají LCD televizory.

Celkově by se letos mělo podle Displaybank prodat 200 milionů kusů, což je o 11 % více než vloni. Mezi největšími výrobci aktuálně připadá 17 % trhu Samsungu, LG získalo 13 % a Sony 11 %. LCD s LED podsvícením dosáhly podle analytiků 39% penetrace trhu.

Zdroj: IHS iSuppli, Displaybank

Čtěte dále

IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Bezprecedentní spojení. Nvidia kupuje kus Intelu, chystají společné procesory
Bezprecedentní spojení. Nvidia kupuje kus Intelu, chystají společné procesory
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %