iSuppli: Prodeje LCD i přes snížení cen klesají

30. 5. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Slabá poptávka spotřebitelů po televizích, monitorech a noteboocích měla podle analytické společnosti iSuppli za následek snížení prodeje LCD panelů v prvním čtvrtletí letošního roku. Jak se bude trh vyvíjet v dalších čtvrtletích?

Prodeje LCD panelů v prvním čtvrtletí 2011 při srovnání s předchozím rokem poklesly o 0,8 % a mezičtvrtletně dokonce o 9,2 %. Podle analytiků se první kvartál stane nejslabším čtvrtletím tohoto roku.

První čtvrtletí bývají typicky slabší, i přesto bude pokles v letošním roce výraznější než vloni. Na konci letošního roku dosáhnou prodeje LCD panelů podle odhadů analytiků 740 milionu kusů. To ve srovnání s předchozím rokem to bude představovat nárůst jen 14 %, přičemž v roce 2010 trh vzrostl o 23,4 % a o rok dříve o 20,8 %.

V USA a Evropě byl patrný pokles zájmu o televize, který nekompenzovalo ani snížení cen. Prodeje televizí tak táhly rozvojové regiony, ovšem prodeje v těchto zemích mohou být ohroženy vysokými cenami ropy a vysokou mírou inflace.

Prodeje notebooků kanibalizují tablety, cyklus výměny starých CRT monitorů u stolních počítačů je na konci, což také způsobuje pokles prodejů. Nadějí tak zůstává výměna LCD panelů podsvícených trubicemi za modely s LED podsvícením.

Channeltrends Awards


Graf: Vývoj prodejů LCD panelů v letech 2009 – 2014 

Zdroj: iSuppli