Jak je důležité brát ohled na reference zákazníků e-shopů?

2. 7. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © nyul - Fotolia.com
Podle internetové ankety cenového srovnávače Heureka dávají doporučení na nákup svým známým spíše Slováci než Češi nakupující na internetu. Do jaké míry má smysl usilovat o dobré reference?

Jak je důležité brát ohled na reference zákazníků e-shopů?V mezistátním srovnání jsou Slováci nakupující on-line „sdílnější“ než Češi. O zkušenosti by se podle Heureky podělilo 66 % dotázaných respondentů oproti 58 % respondentů z České republiky.

Vyplývá to z on-line ankety portálu Heureka, které se zúčastnilo na 2 000 respondentů.

Na Slovensku podle Heureky muži, kteří navštěvují internetové obchody, sdílejí tipy a doporučení ve větší míře než ženy. Tipy a doporučení na zajímavé „vychytávky“ z e-shopů dává svým přátelům a známým podle Heureky až 68 % mužů oproti 63 % žen nakupujících na internetu.

Muži se se svými přáteli nejčastěji dělí o zkušenost s technickými novinkami a elektronikou, ženy si spíše doporučí kosmetiku a oblečení,“ uvedl v tiskovém oznámení Kamil Demuth, projektový manažer Heureky. Poměr žen a mužů nakupujících na internetu je podle něj vyrovnaný.

Výsledky průzkumu zpochybňují mýtus o ‚drbnách‘ ženách a naznačují, že obě pohlaví mají víc společného, než rozdílného. Vzájemné sdílení dojmů, pocitů či zkušeností jako forma interakce s druhými lidmi je stejně klíčová pro ženy a i pro muže,“ uvedl expert na oblast rovnosti pohlaví, psycholog Andrej Kuruc.


 

Doporučíte svým přátelům a známým, co jste nakoupili na internetu?

Od­po­věď

Čes­ko

Slo­ven­sko

Ano, když něco koupím, hned o tom napíšu

7 %

10 %

Ano, když pomůže druhým při nakupování

51 %

56 %

Ne, jen když mám velmi pozitivní nebo negativní zkušenost

30 %

24 %

Ne, nikdy

11 %

10 %

Zdroj: Heureka

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy