Jak je důležité brát ohled na reference zákazníků e-shopů?

2. 7. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © nyul - Fotolia.com
Podle internetové ankety cenového srovnávače Heureka dávají doporučení na nákup svým známým spíše Slováci než Češi nakupující na internetu. Do jaké míry má smysl usilovat o dobré reference?

Jak je důležité brát ohled na reference zákazníků e-shopů?V mezistátním srovnání jsou Slováci nakupující on-line „sdílnější“ než Češi. O zkušenosti by se podle Heureky podělilo 66 % dotázaných respondentů oproti 58 % respondentů z České republiky.

Vyplývá to z on-line ankety portálu Heureka, které se zúčastnilo na 2 000 respondentů.

Na Slovensku podle Heureky muži, kteří navštěvují internetové obchody, sdílejí tipy a doporučení ve větší míře než ženy. Tipy a doporučení na zajímavé „vychytávky“ z e-shopů dává svým přátelům a známým podle Heureky až 68 % mužů oproti 63 % žen nakupujících na internetu.

Muži se se svými přáteli nejčastěji dělí o zkušenost s technickými novinkami a elektronikou, ženy si spíše doporučí kosmetiku a oblečení,“ uvedl v tiskovém oznámení Kamil Demuth, projektový manažer Heureky. Poměr žen a mužů nakupujících na internetu je podle něj vyrovnaný.

Výsledky průzkumu zpochybňují mýtus o ‚drbnách‘ ženách a naznačují, že obě pohlaví mají víc společného, než rozdílného. Vzájemné sdílení dojmů, pocitů či zkušeností jako forma interakce s druhými lidmi je stejně klíčová pro ženy a i pro muže,“ uvedl expert na oblast rovnosti pohlaví, psycholog Andrej Kuruc.


 

Channeltrends letní speciál

Doporučíte svým přátelům a známým, co jste nakoupili na internetu?

Od­po­věď

Čes­ko

Slo­ven­sko

Ano, když něco koupím, hned o tom napíšu

7 %

10 %

Ano, když pomůže druhým při nakupování

51 %

56 %

Ne, jen když mám velmi pozitivní nebo negativní zkušenost

30 %

24 %

Ne, nikdy

11 %

10 %

Zdroj: Heureka

Čtěte dále

Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká Wultra je podle Gartneru lídrem v postkvantové autentizaci
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Specialisté versus broadlineři (2. díl)
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem