Jak vybrat správné zabezpečení zákazníkova IT prostředí

4. 11. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Maxim_Kazmin - Fotolia.com
Nabízíme vám osm bodů, podle kterých vybírat bezpečnostní řešení pro domácnost. Tentokrát však ne z pohledu marží, ale funkcionalit.

Nabízí všichni poskytovatelé zabezpečení stejné funkce, umí stejně účinně ochránit před nechtěnými hosty počítače vašich zákazníků a nabídnout stejnou úroveň ochrany jejich dětí? Podle čeho vybírat zabezpečení počítače vašich zákazníků?

Při výběru správného bezpečnostního řešení pro IT domácnost a souvisejících zařízení (PC, notebook, netbooky, ultrabooky, tablety, smartphon) by se každý uživatel měl věnovat minimálně těmto bodům:

  • Komplexnosti zabezpečení a výčtem jednotlivých bezpečnostních funkcí v rámci daného řešení.
  • Počtu zařízení/uživatelů, který v rámci licence dokáže daný produkt zabezpečit.
  • Renomé značky/obchodního jména produktu; pokud se jedná o produkt pro neznámý, vždy si v maximální míře prověřte, zda jde o software skutečný a ne pouze o fiktivní řešení – podvodné, které má za cíl zpřístupnit počítač útočníkům.
  • Sledujte výsledky testů uznávaných laboratoří, mnohé vám napoví. Uživatel často nestačí sledovat nové hrozby a neví, co vše by měl daný produkt zabezpečit a jaké nové podvodné cesty hackeři či podvodníci vymysleli s cílem nabourat se do jeho soukromí.
  • Prověřte si reference ostatních uživatelů, a to z více zdrojů. Specializovaná diskuzní fóra často poskytují zkreslené informace, proto je ideální využít referencí v okruhu vašich známých.
  • Ne vždy platí, že čím dražší řešení, tím lepší bezpečnost. V rámci produktů jedné značky sice obvykle platí, že dražší produkt = širší možnosti zabezpečení, neplatí to však obecně napříč značkami.
  • Prověřte si funkce, které nabízí jednotlivé značky z pohledu rodičovské kontroly. Děti často využívají příležitosti, jak obejít rodičovská pravidla, chtějí být svobodné a užívat si. Bohužel bývají často i naivní a důvěřivé a neumí jednoduše odhadnout podvodné či přímo nebezpečné jednání přicházející z internetu.
  • Informace sdělované v rámci propagace produktů nekopírují často skutečnou kvalitu daného produktu. Prověřujte si, prosím, reklamní informace, jedině tak ochráníte soukromí zákazníka před nástrahami digitálního světa.

Doporučujeme také výsledky testů antivirových produktů od společnosti NSS Labs.


 

Channeltrends letní speciál

Autor je channel sales Manager společnosti Comguard, řídící prodej pro SMB trh a zabezpečení domácích sítí.

Čtěte dále

Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Rittal racky VX IT: Klíč k moderní infrastruktuře v průmyslu i službách
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta