Jen necelých 16 % českých e-shopů disponuje plným zabezpečením svého webu (Twisto)

25. 9. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © lassedesignen - Fotolia.com
Znepokojivá data přinesla studie Český košík 2015. Ukazuje se, že bezmála 72 % největších českých e-shopů vůbec nezabezpečuje nákupní proces certifikátem HTTPS a dalších 12,5 % jej používá jen v určitých fázích nákupního procesu.

V rámci studie Český košík 2015 byla – kromě mnoha jiného – testována také úroveň zabezpečení tuzemských e-shopů. Výsledek nedopadl příliš pozitivně; data ukazují, že 71,7 % největších českých e-shopů nepoužívá bezpečností certifikát HTTPS, který zajišťuje bezpečné připojení mezi prohlížečem a serverem.

V praxi to znamená, že zákazníkům těchto e-shopů hrozí reálné riziko, že jim může někdo „odposlechnout“ přihlašovací údaje a další data, které zadávají při nákupu. Tento problém se týká především veřejně dostupných Wi-Fi připojení, kde zákazník není nijak chráněný. Částečně zabezpečené košíky má 12,5 % internetových obchodů a plným zabezpečením disponuje pouhých 15,8 % největších e-shopů.

Podle Lukáše Hurycha, produktového ředitele společnosti Twisto, která studii Český košík zastřešuje, zákazníkům hrozí, že provozovatel veřejné sítě může odposlechnout jejich přihlašovací údaje do e-shopu. Na veřejnou sít se také může připojit teoreticky „napíchnout“ hacker a přesměrovat zákazníka na vlastní platební bránu.

Twisto uvádí, že kromě naprosto nezabezpečených e-shopů jsou mezi 120 největšími online obchody i takové, které řeší zabezpečení pouze částečně, tedy především až ve fázi nákupního procesu a zadáván informací o dodacích údajích. To však není dostatečné.

Stejně jako v případě internetových bankovnictví je třeba, aby se zabezpečení HTTPS certifikáty rozšířilo mezi všechny e-shopy. Pouze tak se podaří dlouhodobě chránit zákazníky a rapidně snižovat internetovou kriminalitu,“ uvedl Lukáš Hurych.

Zdroj: Twisto

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu