Již 4 z 5 televizí v českých domácnostech mají plochou obrazovku (Nielsen Admosphere)

5. 4. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
Celkem 82 % českých domácností sleduje pořady na televizi s plochou obrazovkou, zatímco podíl klasických CRT televizorů se dále propadá. Téměř polovina domácností již přijímá vysílání v HD kvalitě.

Počet domácností s plochými televizemi v posledních letech stabilně roste a čím dál rozšířenější jsou také stanice v HD kvalitě, které v současnosti přijímá téměř polovina českých domácností. Ukázal to Kontinuální výzkum za rok 2015, který zajišťuje společnost Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací (ATO).

Podle studie již není překvapením, že ploché televize v domácnostech nahrazují klasické CRT obrazovky, které už dnes najdeme pouze v necelé čtvrtině domácností (v roce 2012 to ještě byla více než polovina), zatímco plochý televizor aktuálně vlastní 82 % televizních domácností.

Necelá polovina domácností se rovněž hlásí k příjmu stanic ve vysokém rozlišení, tzv. high definition (HD), což představuje trojnásobek oproti roku 2012. Stanice v HD rozlišení je v současnosti možné naladit přes satelitní, kabelové či IPTV nebo též pozemní DVB-T vysílání.

Všechny tyto možnosti příjmu jsou v současné době v českých domácnostech srovnatelně zastoupeny. Nejvíce jsou přijímány skrze pozemní DVB-T vysílání, a to v 17 % případů, na druhém místě pak prostřednictvím satelitu (16 %) a na třetím místě přes kabelové vysílání nebo IPTV (13 %). Platí, že HD stanice častěji přijímají domácnosti z vyšších socioekonomických skupin.

Graf 1 – Vlastnosti televizorů v domácnostech

Nielsen - typy TV v českých domácnostech

Zdroj: Nielsen Admosphere

Graf 2 – Možnost příjmu HD stanic

Cyber25

Nielsen  příjem HD vysílání

Zdroj: Nielsen Admosphere

Čtěte dále

Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Infrastructure as a Code: Proč už 72 % firem přešlo na automatizovanou správu infrastruktury
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %
IDC: Poptávka je slabá a nejistá, trh chytrých telefonů vyrostl jen o 1 %