Kam tekly reklamní investice v roce 2012?

19. 1. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © varijanta - Fotolia.com
Společnost Admosphere poskytla srovnání souhrnné ceníkové hodnoty publikovaných reklamních sdělení ve všech mediatypech v letech 2011 a 2012. Jak letos rozložit investice?

Nejprogresivnějším mediatypem je podle Admosphere i v roce 2012 internet, ceníková hodnota využité display reklamy vzrostla oproti předchozímu roku téměř o třetinu na 5,4 miliardy korun.

O 3 % vzrostla i souhrnná ceníková hodnota reklamy v televizi, do které plyne celkově stále nejvíce prostředků. Celkově zadavatelé v uplynulém roce využili televizní komerci v ceníkové hodnotě 30 miliard korun.

Zájem o ostatní mediatypy mezi roky 2011 a 2012 podle monitoringu Admosphere klesal. Největší pokles měření zaznamenalo u  rozhlasu, kde se ceníková hodnota odvysílaných reklamních sdělení meziročně snížila o 12 %. Jde však pouze o celostátní rozhlasové kampaně, regionální zařadí Admosphere do monitoringu letos.

O desetinu na 17,6 miliard korun poklesla ceníková hodnota reklamního prostoru v tisku. Nejméně klesaly investice do out-of-home medií (-1 %). Celkově v roce 2012 vystavili zadavatelé v outdooru, indooru, instore, OOH TV a v kině reklamu v hodnotě 4 miliardy Kč.

Celkově trh s reklamou v uplynulém roce stagnoval. V meziročním srovnání došlo k nárůstu o čtvrt procenta.

Admosphere upozorňuje, že ceníková hodnota reklamního prostoru nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Reálná suma bude nižší.


 Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v letech 2011 a 2012

Mediatyp

2011

2012

Nárůst / Pokles

TV

29 162 933 000 Kč

30 126 262 000 Kč

3 %

Tisk

19 507 934 000 Kč

17 604 300 000 Kč

-10 %

Internet*

4 168 781 000 Kč

5 436 436 000 Kč

30 %

OOH

4 107 591 000 Kč

4 056 608 000 Kč

-1 %

Rádio**

1 122 994 000 Kč

989 663 000 Kč

-12 %

Zdroj: Admosphere (monitoring internetu zdroj: SPIR-Mediaresearch, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Mediaresearch) bez vlastní inzerce.

*Internet zahrnuje pouze display reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. Údaj zahrnující další formy on-line reklamy bude znám v průběhu února po skončení každoročního výzkumu SPIRu zaměřeného na odhad inzertního výkonu internetu.

**Rádio nezahrnuje regionální kampaně

 

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu