Kasa.cz: služby a péče o zákazníky největší slabinou českých e-shopů

16. 9. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: © nyul - Fotolia.com
Kasa.cz provedla dotazování mezi 3 000 respondenty z ČR v oblasti preferencí, zkušeností a spokojenosti zákazníků e-shopů i kamenných obchodů. Jak si prodejci vedou v očích zákazníků?

Největší slabinou českých e-shopů jsou služby a péče o zákazníky Foto: © nyul - Fotolia.comNejvětší slabinou českých nákupních center i e-shopů je podle zářijové ankety nákupního portálu Kasa.cz kvalita služeb a péče o zákazníky. Cílem dotazování mezi 3 000 respondentů z České republiky bylo zjistit nákupní preference zákazníků a jejich zkušenosti s nakupováním v internetových obchodech i velkých kamenných centrech.

I přesto, že výborné (36 %) či dobré (59 %) zkušenosti s nákupy na českém internetu mělo 95 % respondentů a vyloženě špatné pak méně než 1 %, mají internetoví prodejci stále co zlepšovat.

Dotazování ukázalo, že za největší slabinu českých e-shopů považují respondenti služby a péči o zákazníky (59 %). Druhou nejčastěji zmiňovanou slabou stránkou je šíře nabídky (21 %) a třetí pak vzdálenost kamenné výdejny od bydliště (14 %).

E-shopy lepší než nákupní centrum

Ve srovnání se zkušenostmi zákazníků s velkými kamennými obchodními centry vycházejí však internetoví prodejci v anketě lépe. Výborné zkušenosti s nákupy v těchto centrech má 12 % respondentů, dobré 59 % a spíše špatné či špatné celkem 29 %. Za největší slabiny českých nákupních center považuje téměř polovina dotázaných péči o zákazníky, čtvrtina vzdálenost od bydliště a osmina šíři nabídky či nevýhodné ceny.

„Vhledem k tomu, že zákazníci hodnotili všechny možnosti internetového nakupování, tedy i aukční či inzertní portály, kde službám není věnován téměř žádný prostor, je pochopitelné, že nespokojenost s mírou péče o zákazníky dosahuje v průměru tak vysokých procent,“ přiblížila výsledky v tiskovém oznámení Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz. Dotazování také nebere v potaz zkušenosti s nákupy v menších či vyloženě specializovaných prodejnách.

Z výsledků ankety vychází, že v oblasti péče o zákazníky a služeb mají respondenti nejhorší zkušenosti právě u aukčních a inzertních portálů (43 %) a malých internetových obchodů (37 %), méně pak u serverů hromadného nakupování (14 %) a nejméně u velkých multisortimentních e-shopů (6 %).

Nejčastější důvody nákupu v e-shopu

V českých internetových obchodech a aukcích zákazníci nejčastěji nakupují z důvodu výhodných cen (41 %), za velké pozitivum považují i pohodlí nákupu a dopravu až do domu (39 %). Široká nabídka je argumentem nákupu přes internet pro 18 % dotázaných, častěji však tento důvod dotázaní uvedli jako výhodu u nákupních center.

Dále si respondenti u nákupních center cení pohodlí a vzdálenosti od bydliště (třetina respondentů). Nejméně často v souvislosti respondenti oceňují výhodné ceny (pětina dotázaných).

Pětina zákazníků e-shopů nakupuje podle nejnižší ceny

Internetový obchod si většina dotázaných volí podle zkušeností a referencí (69 %), pětina nakupuje tam, kde mu nabídnou nejvýhodnější cenu, 6 % se rozhoduje podle šíře nabídky služeb a péče o zákazníky a 5 % podle šíře sortimentu.

Kamenné nákupní centrum si zákazníci podle výsledků ankety vybírají především podle vzdálenosti od bydliště (51 %), měně pak dle zkušeností či referencí (15 %) či podle šíře sortimentu (14 %).

Vzorek respondentů nebyl reprezentativní.

Zdroj: Kasa.cz, ChannelWorld
Titulní foto: © nyul - Fotolia.com

Čtěte dále

Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Photon Go: Chytrý přenosný projektor s ultra krátkou projekční vzdáleností od Optomy
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Objem dat skokově roste, zvyšuje rizika deepfake útoků
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First