Kaspersky: 51 % MSP manažerů má problém přesvědčit klienty o vhodnosti IT řešení

19. 11. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Picture-Factory - Fotolia.com
Třetina oslovených manažerů uvedla neshody se zákazníky jako hlavní kámen úrazu podnikání. Největším problémem je, že zákazníci nedodržují nastavená bezpečnostní pravidla.

Společnost Kaspersky uvádí, že i když po celém světě stále více firem svěřuje správu svého IT i IT bezpečnosti do rukou externích odborníků, existuje pořád spousta firem, které se plně nespoléhají na odbornost svého poskytovatele spravovaných služeb (MSP).

Nový report společnosti totiž odhalil, že polovina (přesně 51 %) MSP manažerů v západní, jižní a severní Evropě má problém přesvědčit zákazníky o vhodnosti IT řešení, které jim navrhují.

Třetina (32 %) společností s méně než 500 zaměstnanci deleguje IT bezpečnost externímu dodavateli, protože nemají zaměstnance s potřebnou odborností. Kvůli tomu musí MSP manažeři čelit nejednomu problému.

Podle Kaspersky totiž mívají potíže s přesvědčováním klientů, aby přijali doporučené řešení. Třetina (30 %) MSP manažerů označila neshody se zákazníky jako hlavní kámen úrazu podnikání.

Nedůvěra, nezkušenost, nezájem

Report uvádí, že nedostatečné zkušenosti v oblasti IT zabezpečení podle MSP manažerů způsobují velké problémy na straně jejich zákazníků. Téměř dvě třetiny (65 %) jsou jich přesvědčeny, že si za IT problémy zákazníci mohou sami. 

Největším problémem je podle 69 % dotázaných to, že zákazníci nedodržují nastavená bezpečnostní pravidla. MSP manažeři mohou pomoci snížit tato rizika tím, že budou zákazníkům k dispozici jako poradci a poskytnou jim své odborné znalosti, potřebné k implementování správných řešení a postupů.

„Přesto, že může být pro MSP manažery obtížné přesvědčit zákazníky, aby si zvolili doporučovaná řešení, je nejdůležitější, aby poskytovali odborné rady a měli dostatečné znalosti problematiky.

Cyber25 Early

„Nedostatečný rozpočet, nebo částečné neshody nesmí stát v cestě vyššímu zabezpečení IT infrastruktury,“ říká Ivan Bulaev, head of global channel ve společnosti Kaspersky.

Zdroj: Kaspersky

Čtěte dále

Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu