Kaspersky: Kyberbezpečnost zůstává prioritou navzdory podnikovým škrtům

7. 10. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: aloha @Fotolia.com
Bezmála tři čtvrtiny organizací očekávají, že jejich rozpočet na kyberbezpečnost v příštích třech letech nadále poroste. Snižovat výdaje na IT bezpečnost plánuje jen každá desátá organizace.

Report společnosti Kaspersky s názvem Úprava investic: IT rozpočty ve světě měnících se priorit odhalil, že firmy i nadále považují kyberbezpečnost za prioritu.

Část IT rozpočtu vyhrazená na kyberbezpečnost podle analytiků společnosti již řadu let roste, a to navzdory tomu, že celkově IT rozpočty klesají – v minulém roce dosáhl u SMB firem 1,2 milionu dolarů a letos 1,1 milionu.

U velkých firem je dle Kasperského rozdíl ještě markantnější – 74,1 milionu dolarů v minulém roce, oproti letošním 54,3 milionu dolarů. Za snížením nepřekvapivě stojí zejména globální pandemie onemocnění covid-19.

Podíl výdajů na kyberbezpečnost u SME stoupá

Kaspersky uvádí, že výsledkem zvýšených investic do IT bezpečnosti je alokování 275 000 dolarů (zhruba 6,4 milionu Kč) do této oblasti u SMB a 14 milionů dolarů (326 milionů Kč) u velkých firem.

Většina společností podle průzkumu očekává, že tato čísla v příštích třech letech porostou v průměru o 11 % u velkých firem a o 12 % u SMB. 17 % věří, že rozpočty na IT bezpečnost zůstanou minimálně stejné jako v letošním roce.

U malých a středních podniků stouply výdaje na IT bezpečnost z 23 % v roce 2019 na 26 % v roce 2020 a u velkých společností z 26 % na 29 %. Celkem 71 % respondentů očekává, že jejich rozpočet na kyberbezpečnost v příštích třech letech nadále poroste.

Při optimalizaci nezapomínat na IT bezpečnost

Každá desátá (10 %) organizace ale uvedla, že svůj rozpočet na IT bezpečnost sníží. Zajímavé podle analytiků je, že jako hlavní důvod většina podniků uvedla „nařízení vrcholného managementu“, který nevidí v budoucnu smysl v investování tak vysokých sum do IT bezpečnosti (32 %).

Hlavním důvodem pro snižování rozpočtů je u více než čtvrtiny malých a středních firem celková potřeba snížit výdaje společnosti, komentuje Alexander Moiseev, chief business officer ve společnosti Kaspersky.

Krize postihla malé a střední firmy nejtvrději, celosvětově tento segment hlásí pokles tržeb a omezení cashflow. Je proto zřejmé, že takto zasažené firmy potřebovaly optimalizovat své výdaje, aby přežily,“ dodává.

Zdroj: Kaspersky

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu