Kaspersky: Nejčastější příčinou úniku dat v Česku jsou zaměstnanci

17. 8. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Ogerepus - Fotolia.com.png
Lidský faktor je jednou z nejčastějších příčin interních bezpečnostních incidentů v IT, které vedou k úniku citlivých firemních dat, uvádí průzkum Kaspersky Lab a B2B International.

Množství různých incidentů způsobených chybou zaměstnanců je podobně vysoké jako počet interních bezpečnostních incidentů způsobených zranitelnostmi firemního softwaru (39 % dotázaných firem celosvětově, 43 % v Česku).

Čtyři z pěti typů těchto událostí jsou spojeny s pochybením ze strany zaměstnanců, uvádí společnost Kaspersky Lab s odvoláním na průzkumu Global Corporate IT Security Risks 2013. Toho se letos na jaře zúčastnilo téměř 3 000 podnikových IT profesionálů z 24 zemí, včetně Česka.

Přibližně 32 % respondentů (v Česku 31 %) uvedlo, že únik dat byl výsledkem chyby zaměstnanců. O něco nižší počet dotázaných firem – 31 % (v Česku 20 %) – zaznamenal incidenty spojené s krádeží nebo ztrátou mobilních zařízení zaviněnou personálem.

Cyber25

Záměrný únik spáchaný zaměstnancem zaregistrovalo 19 % dotázaných firem (v Česku 26 %). Špatným zacházením s mobilním zařízením (například skrze mobilního e‑mailového klienta nebo textovou zprávou) došlo k bezpečnostnímu incidentu u 18 % procent zúčastněných firem (v ČR u 14 %).

Z průzkumu zároveň vyšlo najevo, že v 7 % případů (3 % v Česku) chyby zaměstnanců došlo k úniku kriticky důležitých informací týkajících se firemní činnosti. Přitom v 9 % těchto incidentů (8 % v ČR) se to stalo kvůli ztrátě či krádeži mobilního zařízení.

Zdroj: Kaspersky Lab

Čtěte dále

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor s CEO Promise Group Piotrem Paszczykem
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků