Kaspersky ukázal výsledky a útočí na byznys segment

30. 9. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Kaspersky Lab, výrobce bezpečnostního softwaru, představil na tiskové konferenci v Mnichově svou strategii a cíle v partnerském prodeji. Růst plánuje také v Česku. O co se chce opřít?

Eugen Kaspersky a jeho pohled do budoucnosti. Bude patřit Kaspersky Lab?Eugen Kaspersky, CEO a spoluzakladatel společnosti, na úvod konference představil některé úspěchy výrobce. Kaspersky Lab se v loňském roce zařadila do žebříčku největších softwarových společností, který sestavila Top 100 Research Foundation na základě obratů výrobců z prodeje softwaru v roce 2008.

Firma také vstoupila do žebříčku IDC „Top 100 dodavatelů krabicového softwaru“ díky meziročnímu růstu obratu v roce 2008, který činil 128 %. Další známkou progresivního růstu je pak prosazení do žebříčku „Top 50 v obratu za software pro systémovou infrastrukturu, který rovněž sestavuje IDC.

Podle Eugena Kasperskyho stojí za růstem firmy několik faktorů. Kromě týmu analytiků má jít o komplexní portfolio produktů zajištující ochranu jednotlivců i obrovských společností bez ohledu na platformu, úspěšnou značku a především partnerský kanál. Kaspersky Lab totiž dodává všechny své produkty prostřednictvím partnerů, kterým nabízí spolupráci prostřednictvím partnerského programu. Oceňovanou výhodou jsou i jednotné prodejní ceny pro dané regiony, čímž se eliminuje vliv šedého trhu i snižování marží resellerů.

Nedávno uvedené produktové novinky Kaspersky Anti-Virus 2010, Kaspersky  Internet Security 2010 a Kaspersky Mobile Security určené zejména pro retailový trh, a to i v české verzi, doplňuje  portfolio určené pro firemní klientelu reprezentované sadou produktů Kaspersky Open Space Security. Právě v ní vidí Kaspersky svou budoucnost. „Zatímco naši konkurenti ztráceli, my jsme v loňském roce v B2B segmentu navýšili svůj tržní podíl na více než 10 %, přičemž o rok dříve to byla pouze necelá 4 %,“ uvedl Eugen Kaspersky. Podíl firmy na B2B trhu v oblasti client security ji tak zařadil na celosvětové třetí místo za Symantec a Trend Micro. Celkově Kaspersky uvádí celosvětový počet svých uživatelů  jako číslo přesahující 250 milionů.

Nové hrozby, nové příležitosti

A jaké jsou dlouhodobé cíle společnosti? „Chtěl bych, aby Kaspersky Lab patřila mezi stovku nejznámějších značek na světě,“ prozradil Eugen Kaspersky novinářům. Bezpečnostní experti z týmu Kaspersky následně představili také hlavní rizika (a zároveň příležitosti) současného ICT. Upozornili zejména na vysoké množství starších uživatelů PC, kteří nejsou dostatečně vzdělaní v oblasti bezpečnosti a rovněž na nové hrozby, které přicházejí s nárůstem popularity sociálních sítí.

Cyber25 Early

Plány zvýšit svůj podíl na trhu má výrobce také v Česku. Zatímco například v Rusku, Německu a ve Francii je lídrem trhu, u nás má zatím tržní podíl v řádu procent. S konkrétními prodejními argumenty, které nabízí českým resellerům, vás blíže na ChannelWorldu seznámíme v rozhovoru s Andreasem Lammem, výkonným ředitelem Kaspersky Lab pro Evropu.

V České republice a na Slovensku je výhradním distributorem produktů Kaspersky společnost PCS (pro shlédnutí jejího profilu ve vyhledávači distributorů se nejprve přihlaste).

Čtěte dále

Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících