Klarna: Akci Black Friday využije k nákupům 67 % Čechů

20. 11. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Depositphotos
Průzkum ukázal, že 37 % lidí bude více přemýšlet o tom, za co konkrétně peníze utratí, a chystá se kupovat jen to, co si mohou skutečně dovolit.

Fintech Klarna informuje, že téměř tři čtvrtiny Čechů (67 %) plánují nakupovat na Black Friday, přičemž celá polovina (50 %) záměrně s nákupy čeká, aby v tomto období využila slevy na dražší položky jako je elektronika, šperky, nebo nábytek.

Nakupovat dražší zboží se nyní chystají více muži (56 %) oproti ženám (44 %).  Nejvíce se pravděpodobně zapojí generace Z – využít akci plánuje 82 % jejich zástupců a více než polovina z nich už má představu, za co utratí peníze.

Velký zájem je o elektroniku (44 %, z toho 78 % online) a kosmetiku (30 %, z toho 61 % online), kterou bude na internetu nakupovat více mužů (64 %) než žen (59 %) a nejméně pak zástupci generace Z (pouze 36 %), zbytek (64 %) upřednostňuje kamenné prodejny.

„V Česku pozorujeme zcela jasný trend – lidé jsou čím dál citlivější co se týče cen zboží a velmi pečlivě zvažují, za co své peníze utratí. Přemýšlejí také mnohem více o tom, zda některé věci skutečně potřebují,“ vysvětluje Tereza Obrtáč, country manažerka Klarny pro Českou republiku.

Celkem 43 % respondentů se chystá nakoupit zboží, které stejně potřebují, ale raději si počkají a koupí si ho na Black Friday se slevou. Pouze 9 % lidí pak očekává, že utratí příliš mnoho peněz, nejvíce se toho obávají respondenti z generace Z (22 %).

Zdroj: Klarna

Čtěte dále

Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně
Podnikatele děsí krádež dat i identity, do zabezpečení ale investují minimálně