Klarna: Akci Black Friday využije k nákupům 67 % Čechů

20. 11. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Depositphotos
Průzkum ukázal, že 37 % lidí bude více přemýšlet o tom, za co konkrétně peníze utratí, a chystá se kupovat jen to, co si mohou skutečně dovolit.

Fintech Klarna informuje, že téměř tři čtvrtiny Čechů (67 %) plánují nakupovat na Black Friday, přičemž celá polovina (50 %) záměrně s nákupy čeká, aby v tomto období využila slevy na dražší položky jako je elektronika, šperky, nebo nábytek.

Nakupovat dražší zboží se nyní chystají více muži (56 %) oproti ženám (44 %).  Nejvíce se pravděpodobně zapojí generace Z – využít akci plánuje 82 % jejich zástupců a více než polovina z nich už má představu, za co utratí peníze.

Velký zájem je o elektroniku (44 %, z toho 78 % online) a kosmetiku (30 %, z toho 61 % online), kterou bude na internetu nakupovat více mužů (64 %) než žen (59 %) a nejméně pak zástupci generace Z (pouze 36 %), zbytek (64 %) upřednostňuje kamenné prodejny.

„V Česku pozorujeme zcela jasný trend – lidé jsou čím dál citlivější co se týče cen zboží a velmi pečlivě zvažují, za co své peníze utratí. Přemýšlejí také mnohem více o tom, zda některé věci skutečně potřebují,“ vysvětluje Tereza Obrtáč, country manažerka Klarny pro Českou republiku.

Channeltrends letní speciál

Celkem 43 % respondentů se chystá nakoupit zboží, které stejně potřebují, ale raději si počkají a koupí si ho na Black Friday se slevou. Pouze 9 % lidí pak očekává, že utratí příliš mnoho peněz, nejvíce se toho obávají respondenti z generace Z (22 %).

Zdroj: Klarna

Čtěte dále

Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Panasonic Toughbook a Elvac budou lépe podporovat české zákazníky
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
Kamil Nekarda posiluje obchodní tým společnosti Konecta
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
T-Mobile v prvním pololetí zvýšil ziskovost o 11 %, má přes 6,5 milionu zákazníků
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Canalys: Mobilita v pohybu, dodávky tabletů i chromebooků rostou
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Velké útraty i na malém displeji. Češi přesouvají nákupy do telefonu
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen
Česká e-commerce v druhém kvartálu vyrostla o 8 %, nejsilnější byl červen