Konkurence: Alza.cz hlásí další rekordní rok, její obrat vloni vyrostl o pětinu

31. 1. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: Alza.cz
Jednička na českém trhu ICT maloobchodu dosáhla za rok 2017 obratu ve výši necelých 21 miliard korun, přičemž se mohla opřít nejen o stabilní růst na svém domácím hřišti, ale i o masivně rostoucí příjmy ze zahraničních trhů.

Společnost Alza.cz v roce 2017 opět lámala rekordy. Podle předběžných výsledků dosáhla obratu ve výši necelých 21 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 20,7 %. Na domácím trhu Alza vyrostla o 17,9 %, na Slovensku o 19,5 % a ve zbytku Evropy o 80 %.

Za rok 2017 jsme obsloužili přes 2,9 milionu unikátních zákazníků, odbaveno bylo přes 7,9 milionu objednávek. Téměř 30 % z nich bylo uskutečněno z mobilních zařízení,“ shrnul Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva společnosti.

Obrat z m-commerce se více než zdvojnásobil

Nástup mobilních nákupů je vidět i na rostoucích výsledcích mobilní aplikace Alza. V prosinci například návštěvnost vzrostla o více než 200 %. Pokud jde o obrat, nákupy z aplikace v roce 2017 meziročně vyrostly o 112 % na operačním systému iOS a o 176 % na Androidu.

Celkově nejúspěšnějším segmentem byly mobilní telefony, jejichž prodej v loňském roce vyrostl o 17,4 %. Kromě telefonů překonalo miliardový obrat dalších šest segmentů: notebooky, příslušenství, komponenty, televize, elektro, PC sestavy.

Alza se může chlubit také růstem v oblasti B2B, kde si meziročně polepšila o 29 %. Podnikoví zákazníci nejvíce nakupují tradiční IT zboží v podobě notebooků, telefonů, komponentů, příslušenství apod. Podíl B2B na celkovém obratu Alzy činil 12 %.

Investice do logistiky, služeb a moderních segmentů

Alza.cz vstupuje do roku 2018 s více než 1 500 zaměstnanci a chce i nadále posilovat svou pozici jedničky na trhu. Hned na začátku roku spustila pilotní provoz své první Prodejny budoucnosti a i v tomto roce plánuje rozsáhlé investice do dalšího rozvoje logistiky a služeb.

Na základě dostupných dat o chování zákazníků na webu a v mobilní aplikaci vidí firma i velký prostor v oblasti personalizace webového obsahu a nabídek. Z hlediska produktového portfolia se pak chce zaměřit na rezonující témata umělé inteligence, internetu věcí, virtuální reality a dalších.

Zdroj: Alza.cz, ChannelWorld

Čtěte dále

Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Zebra systems míří za oceán, prodej v Severní Americe povede Paul Trefonas
Zebra systems míří za oceán, prodej v Severní Americe povede Paul Trefonas
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First