Konkurence: CZC.cz hlásí meziroční růst tržeb o 37 % v prvním čtvrtletí 2013

24. 4. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
V prvním kvartále 2013 e-shop CZC.cz kromě strmého růstu tržeb za tablety hlásí také nárůst tržeb za grafické karty. Jak CZC.cz rostly tržby u jednotlivých zařízení a kterým se naopak nedaří?

Jako mimořádně úspěšné hodnotí ve zprávě pro média e-shop CZC.cz první tři měsíce roku 2013. Oznámil, že v prvním čtvrtletí tohoto kalendářního roku jeho tržby meziročně narostly o 37 %.

Velice nás to těší především vzhledem k faktu, že trh s počítači a elektronikou spíše stagnuje. Zaznamenali jsme také nárůst nově registrovaných zákazníků. Letos jich je o 35 % více než za stejné období v loňském roce,“ uvedl ve zprávě pro média Marek Šalanda marketingový ředitel CZC.cz.

Nejúspěšnějším měsícem prvního kvartálu 2013 byl prý leden, což CZC.cz přičítá vlivu novoročních výprodejů. Konkrétní sumy již tradičně CZC.cz ve zprávě pro média neuvádí.

Z hlediska procentuálního nárůstu tržeb se v prvním kvartále 2013 nejvíce dařilo tabletům, za které internetový obchod CZC.cz utržil o 144 % více než za stejné období roku předchozího. 

Podobně době si vedly čtečky elektronických knih, u nichž CZC.cz za první tři měsíce roku 2013 eviduje meziroční nárůst tržeb o 107 %.  

Další velký meziroční nárůst tržeb známý český e-shop zaznamenal u počítačových her. Za ně v prvním čtvrtletí 2013 utržil meziročně o 130 % více.

Zájem je i o grafické karty, NAS servery nebo SSD disky

Stále populárnějšími jsou prý také moderní úložiště dat. „Tržby za prodej NAS serverů stouply meziročně o 76 % a SSD disky zaznamenaly nárůst 68 %,“ uvedl ve zprávě pro média Marek Šalanda, který dodal, že zájem roste také o flash disky a paměťové karty.

Dlouhodobý avšak pozvolnější růst tržeb CZC.cz registruje také u přenosných počítačů a mobilních telefonů. Tržby za notebooky v prvním kvartále 2013 prý meziročně stouply o 20 %. Tržby za mobily ve stejném období opět meziročně o 23 %.

V nabídce CZC.cz se prý během ledna, února a března tohoto roku dařilo také monitorům, za které e-shop utržil o 22 % více než za stejné měsíce roku předchozího. Za pozornost stojí meziroční růst tržeb u grafických karet. V prvním kvartále 2013 představoval 37 %.

CZC.cz uvádí, že zájem naopak klesá o produkty, „které už jsou z velké části technologicky překonané“. Za příklad e-shop dává CD/DVD média, MP3 přehrávače nebo TV tunery pro PC.

Zdroj: CZC.cz

Čtěte dále

Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Arrow posiluje nabídku úložišť, podepsalo smlouvu s Object First
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Sophos Experience: Transformace budoucnosti kybernetické bezpečnosti
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Pavel Cvetler je novým produktovým a IT ředitelem Shoptetu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Firmy by se měly připravovat na Wi-Fi 7, nejde jen o generační obměnu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Šest značek ovládá více než polovinu světového internetového provozu
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB
Ruské vojenské jednotky vedou kyberkampaň proti podporovatelům Ukrajiny, varuje NÚKIB