Konkurence: CZC.cz zaznamenal meziroční nárůst tržeb o 30 procent

25. 7. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – everythingposs
Ilustrační obrázek
E-shop CZC.cz oznámil, že v prvním pololetí tohoto roku zaznamenal meziroční nárůst tržeb o 30 procent. Jaké zboží se u CZC.cz stalo „skokanem roku“ a prodej kterého sortimentu stagnuje?

Konkurence: CZC.cz zaznamenal meziroční nárůst tržeb o 30 procentČeský e-shop s počítači a elektronikou CZC.cz (dříve CzechComputer.cz) oznámil, že při porovnání výsledků z prvního pololetí letošního roku a výsledků z téže období roku minulého zaznamenal nárůst tržeb o 30 procent. Konkrétní částky společnost nezveřejnila.

Jak ChannelWorld před časem informoval v článku srovnávajícím tržby velkých tuzemských e-shopů s počítači a elektronikou, tak tržby CZC.cz za celý loňský rok činily 1, 003 mld. Kč.

CZC.cz ve zprávě pro média uvádí, že meziročně se nejvíce zvýšil zájem o tablety. Letos jich už CZC.cz prý prodal třikrát více než za celý minulý rok. Svou roli v tom mohla sehrát skutečnost, že na trhu se objevuje stále větší množství levnějších modelů vybavených především systémem Android, takže tablety jsou stále více cenově dostupnějším sortimentem.

Zájem o počítačové komponenty stagnuje, nových zákazníků přibývá

Tahounem tržeb CZC.cz podle tiskové zprávy nadále zůstávají přenosné počítače, počítačové sestavy a mobilní telefony. Rychle prý roste prodej televizní, satelitní a audio techniky, kterou do svého sortimentu CZC.cz před časem zařadil při jeho rozšiřování o černou elektroniku. Naopak stagnaci e-shop hlásí u prodeje samostatných komponent pro osobní počítače.

Vedle nárůstu tržeb CZC.cz oznámil i stoupající počet uskutečněných objednávek a registrovaných zákazníků. „Například při porovnání množství faktur od nově registrovaných zákazníků v loňském červnu a letos, vidíme nárůst skoro o 60 procent,“ uvedl Josef Matějka, majitel společnosti CZC.cz provozující stejnojmenný e-shop.

CZC.cz chce mít pobočku v každém okresním městě s dopravou zdarma

CZC.cz v uplynulém prvním pololetí letošního roku spustil novou verzi e-shopu a díky partnerským prodejnám zvýšil počet poboček. Nyní jich má 14, tedy o jednou tolik, co před rokem. Cílem firmy je mít pobočku díky spolupráci se zavedenými obchody v každém okresním a krajské městě v České republice.

Cyber25 Early

Vlastní novou pobočku koncem letošního června otevřel v Ústí nad Labem. Šlo o první v severočeském regionu. První tři partnerské prodejny, kde lze objednávat, vyzvedávat i reklamovat zboží, CZC resp. jeho partneři v červenci otevřeli v Českém Krumlově, Mostě a Říčanech. O dalších se podle CZC.cz aktuálně jedná.

Na rozdíl od konkurenčního e-shopu Alza.cz si CZC.cz neúčtuje poplatek za přepravu zboží k osobnímu vyzvednutí na vlastní či partnerské pobočce a při prezentaci svých služeb na bezplatnou dopravu na pobočku klade velký důraz. Stejně postupuje například i konkurenční Mironet.cz. Alza.cz si za dopravu na některou ze dvou desítek poboček účtuje 25 Kč (včetně DPH).

Zdroj: CZC.cz, ChannelWorld

Čtěte dále

Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
Energie v pohybu: První společná akce ALSO a Huawei spojila technologie, udržitelnost a pohyb
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Sophos spouští program MSP Elevate pro poskytovatele řízených služeb
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Úprava dat v tabulkách TOP 100 ICT společností 2025
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících
Významnou část Česka ochromil výpadek elektřiny, odhaluje zranitelnost systému v letních měsících