Které značky z IT uspěly v žebříčku Interbrand?

23. 9. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Společnost Interbrand specializovaná na zkoumání hodnoty značek světových výrobců vydala svou výroční zprávu. Které značky z oblasti IT jsou nejcennější?

Zpráva společnosti Interbrand obsahuje celkem 100 světově nejhodnotnějších firemních značek. Pořadí na prvních třech místech se od loňska nezměnilo. Nejcennější značkou je Coca Cola s hodnotou přes 70 miliard dolarů. Na druhé pozici skončila IBM a třetí místo zůstalo Microsoftu. Zajímavá je první desítka nejlepších, ve které se hned 7 značek zabývá informačními technologiemi nebo spotřební elektronikou.

Ze sedmého místa se na čtvrté dostal Google, kterému hodnota značky narostla o 36 %. Pátá skončila značka General Electric a šestá McDonald‘s. Z devátého na sedmé se posunul Intel a Nokia, která byla vloni pátá, obsadila místo osmé. O jedno místo si polepšily devátý Disney a desátý Hewlett Packard.

Segment informačních technologií dále v žebříčku 30 ti nejlepších zastupuje čtrnácté Cisco, sedmnáctý Apple, devatenáctý Samsung, dvaadvacátý Oracle a šestadvacátý SAP. Nejméně se ve jmenovaném segmentu dařilo značkám Nokia, jejíž hodnota klesla o 15 % a v žebříčku spadla o tři místa, a Dell, která díky poklesu hodnoty značky o 14 % spadla z třicátého pátého na jednačtyřicáté místo. Kompletní žebříček všech sto nejlepších značek najdete na webu Interbrand.com.

Channeltrends Awards

Interbrand využívá složité metodiky pro zjištění síly značky a bere v úvahu celkem deset faktorů včetně právní ochrany a stability, takže zohledňuje například marketingové chyby u nových produktů či v nových zemích. Celková hodnota značky je vypočítána pomocí finančních výsledků společnosti, role značky (jak moc se značka podílela na finančních výsledcích) a důležitým aspektem je i síla značky.

Zdroj: Interbrand.com