Milí čtenáři,
přinášíme vám čtvrtou a závěrečnou část diskuze odborníků na tisková zařízení, kteří se v listopadu 2024 sešli u Kulatého stolu Channeltrends. Kompletní přepis debaty naleznete v tištěném čísle magazínu.
Seriál Kulatý Stůl Channeltrends můžete sledovat i zde.
„V nejbližší době se z hlediska laserové technologie chceme více zaměřit na oblast barevného tisku,“ nastiňuje plány do budoucna Karel Grábl (Brother). „V České republice i na Slovensku jsme dlouhodobě jedničkou v černobílém laserovém tisku, ale prvenství v barevném laseru nám chybí. Soustředit se chceme zejména na vyšší modely ze segmentu SMB, které splňují časté požadavky zákazníků. Menší náklady na vlastnictví, větší displeje, podpora softwaru nejen na vytěžování dokumentů a podobně. Zároveň chceme dále podporovat služby, pronájmy a servisní smlouvy.
Příští rok se také chystáme rozšířit nabídku MPS, kdy partnerům budeme pomáhat s celkovým monitoringem a dodávkou spotřebního materiálu. A samozřejmě se v příštím roce budeme snažit ještě více partnery edukovat. Kromě účasti na nejrůznějších distributorských akcích připravujeme i celou řadu menších, více zacílených setkání.“
„Naše plány? Edukovat, edukovat, edukovat,“ glosuje s úsměvem Roman Lamacz (Lama Plus). „Na počátku jsme byli jediná firma, která přistoupila k problematice spotřebního materiálu komplexně, a dodnes se pyšníme nejširším sortimentem. V příštím roce budeme více tlačit do oblasti spotřebního materiálu pro všechny typy tisku, přičemž těch možností je mnoho.
Bavili jsme se o 3D tisku, obrovským segmentem je i tisk nejrůznějších etiket. Zároveň budeme nadále sledovat všechny trendy, informovat resellery a mít veškeré nové typy spotřebního materiálu k dispozici.“
„Z produktového hlediska chystáme na příští rok pravidelné refreshe našeho portfolia,“ prozrazuje Miroslav Drahoš (HP). „Co se trhu týče, byl bych rád, kdyby došlo k větší stabilizaci, protože léto byla skutečně divočina. Občas jsou očekávání větší než schopnost trhu daný produkt absorbovat a pak ve výsledcích dochází k anomáliím.
Myslím, že všichni víme, o čem hovořím; v době pandemie byl těžký nedostatek na skladech, teď jsme se přehoupli na druhou stranu a ani to není z dlouhodobého hlediska udržitelné. V neposlední řadě budeme pokračovat v tom co doposud, tedy podporovat naše partnery a pomáhat jim dosahovat co nejlepších výsledků.“
„Myslím, že příští rok se budeme snažit hlavně zajistit, aby byl lokální trh co nejstabilnější,“ poodhaluje Marcel Divín (Epson). „Celosvětový trh tiskových zařízení klesá, a proto budeme hledat segmenty, kde jsme zatím nebyli tolik aktivní. Jak už jsem zmiňoval, chceme se více věnovat velkému podnikovému tisku, kde výrazně rozšíříme portfolio jak ve formátu A3, tak i A4. Pustíme se i zpátky do černobílého tisku ve formátu A3, zákazníci se mohou těšit na update části portfolia řady EcoTank. Zde v rámci nového životního cyklu integrujeme nejlepší tiskové hlavy Precision Core do většiny, ne-li všech zařízení.
Vidíme i reinkarnaci jehličkového tisku – jsou společnosti, které potřebují pracovat s větším počtem výtisků (např. dodacích listů), a právě tam je jehličková technologie díky nízkým nákladům a možnosti použití průklepového papíru naprosto bezkonkurenční. Nákladově překoná i digitální formu podpisu faktury. Chceme proto partnerům připomínat, že jde o lety osvědčenou technologii, na níž lze nejen rozumně vydělat, ale má i své stálé zákazníky, kteří se bez ní neobejdou.“
Spolupráce se vyplatí
„Reselleři se mohou spolehnout, že u nás najdou nejširší sortiment spotřebního materiálu,“ vzkazuje Roman Lamacz (Lama Plus). „Máme největší know-how a neustále pracujeme na co nejlepší dostupnosti. Sledujeme nejnovější trendy a technologie, takže se na nás mohou spolehnout nejen ve standardním sortimentu, ale i v okrajových oblastech. Za loňský rok jsme získali titul Specializovaný distributor roku v ChannelWorld Awards, již posedmé, a to je pro nás další motivace, že v dobré práci, kterou partneři oceňují, chceme pokračovat i nadále.“
„Naše portfolio pokrývá od nejmenších po největší zařízení,“ zdůrazňuje Miroslav Drahoš (HP). „V segmentech tiskáren a skenerů pokrýváme všechny kategorie, nabízíme dokonce i zařízení pro 3D tisk, o kterém se příliš nemluví. Zároveň máme propracovaný partnerský program, takže si troufnu říct, že dokážeme nabídnout řešení pro 99 % zákaznických požadavků. Neváhejte se na nás obrátit a společně navrhneme řešení ušité přímo na míru vašeho zákazníka.“
„Většina našeho týmu působí v Epsonu pět a více let, máme tedy řadu velmi zkušených lidí, kteří jsou partnerům nápomocní při takřka každém kroku,“ říká Marcel Divín (Epson). „Důležité je, aby se reselleři nedívali jenom na vstupy, které vidí u distribuce. Pokud potřebují podporu, mohou vždy kontaktovat rovnou někoho z našeho týmu, který společně s distributorem pomůže najít optimální cestu k výsledku, s nímž budeme spokojení všichni. Bavíme se se všemi typy resellerů, nejen s těmi největšími. Jsme tu pro malé, střední i velké partnery.“
„Ti, kdo s námi spolupracují, vědí, že žádný obchodní případ pro nás není malý,“ konstatuje Karel Grábl (Brother). „Máme stabilní tým, dokonce se rozšiřujeme. To znamená, že se snažíme investovat do budoucna a mít odborně pokrytá všechna portfolia. Navíc jsme ještě rozšířili distribuci a máme smlouvu prakticky se všemi distributory jak v Česku, tak na Slovensku. Partneři si tak mohou vybrat, s kým se jim spolupracuje nejlépe. V neposlední řadě jsme v obou zemích sladili partnerský program, srovnali jsme ceny. Neděláme žádné rozdíly.“
Zdroj: Channeltrends