Mailkit: Čechům chodí častěji reklamní e-maily než ty pracovní či soukromé

7. 11. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Melpomene - Fotolia.com
Téměř devět z deseti Čechů odebírá newslettery, nejčastěji kvůli slevovým nabídkám či zájmu o značku. Pětina dotazovaných uvedla, že reklamních e-mailů za týden obdrží více než 51.

Průzkum, jenž mezi českou populací vypracovala v roce 2018 společnost Mailkit, odhalil, že v e-mailových stránkách Čechů převládají nad soukromou a pracovní korespondencí reklamní sdělení. Newslettery přitom odebírá 87,4 % Čechů.

Bezmála 63 % respondentů uvedlo, že jim přijde každý týden přes 16 reklamních e-mailů, tedy často víc, než těch pracovních nebo osobních. Více než pětina dotazovaných (20,8 %) pak uvedla, že reklamních e-mailů dostává týdně i více než 51.

Z výzkumu dále vyplynulo, že 29,7 % Čechů e-mail pro svou práci nepoužívá a 25,9 % pak dostává maximálně 5 pracovních e-mailů týdně. 6-15 pracovních e-mailů za stejné období dostává pouze 12,1 % Čechů a 16-50 pak 20 % z nich.

V případě reklamních e-mailů počet příjemců podle Mailkitu roste se vzrůstajícím počtem zpráv. Zatímco do 5 reklamních e-mailů týdně chodí jen 11,1 % dotazovaných, 6-15 reklamních e-mailů týdně už chodí 18,9 % a 16-50 dokonce 42,1 % dotazovaných.

Češi jsou na reklamní e-maily zvyklí

V průzkumu se znovu ukázalo, že jsou Češi na reklamní e-maily zvyklí. Pro mnohé představují dokonce hlavní obsah, který si do e-mailové schránky nechávají zasílat. Opět se tedy potvrzuje, jak je důležité mít s příjemcem vztah, aby v záplavě zpráv hledal právě ty vaše,” říká Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit.

Newslettery dle průzkumu dostává 87,4 % Čechů. 38,8 % jich obdrží maximálně 5, s rostoucím počtem obdržených newsletterů pak procentuální podíl odběratelů klesá. 6-15 newsletterů obdrží 27,5 % tuzemské populace, 16-50 17,9 %, přes 51 už pouze 3,2 %.

Zhruba dvě třetiny (67,7 %) Čechů newslettery odebírá kvůli slevovým nabídkám, 59 % z nich tak činí, protože chtějí dostávat zajímavé informace, necelou polovinu (46,3 %) pak zajímají tipy na nové produkty, 31,3 % si newslettery nechávají posílat kvůli upozorněním na kulturní akce.

Cyber25 Early

Mailkit dodává, že reklamní e-maily dostává 95,9 % žen, mužům pak chodí o něco méně (89,9 %). Jen 54,9 % lidí bez maturity chodí pracovní e-maily, v případě vysokoškolsky vzdělané populace už to ale je 89,7 %.

Zdroj: Mailkit

Čtěte dále

Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Polovinu firem štve, že oprava softwarových zranitelností trvá příliš dlouho
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
Anect začíná novou etapu, do vedení se staví Filip Winkelhofer
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
René Pospíšil (IS4 security): Úspěšná dekáda Bitdefenderu
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Do tří let převezme většinu kontaktu se zákazníky agentní umělá inteligence
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Algotech znovu na nákupech, vstupuje do firmy Expinit
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu
Live streaming sportů trhá rekordy, mění pravidla hry v internetovém provozu