Mailkit: Čechům chodí častěji reklamní e-maily než ty pracovní či soukromé

7. 11. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: © Melpomene - Fotolia.com
Téměř devět z deseti Čechů odebírá newslettery, nejčastěji kvůli slevovým nabídkám či zájmu o značku. Pětina dotazovaných uvedla, že reklamních e-mailů za týden obdrží více než 51.

Průzkum, jenž mezi českou populací vypracovala v roce 2018 společnost Mailkit, odhalil, že v e-mailových stránkách Čechů převládají nad soukromou a pracovní korespondencí reklamní sdělení. Newslettery přitom odebírá 87,4 % Čechů.

Bezmála 63 % respondentů uvedlo, že jim přijde každý týden přes 16 reklamních e-mailů, tedy často víc, než těch pracovních nebo osobních. Více než pětina dotazovaných (20,8 %) pak uvedla, že reklamních e-mailů dostává týdně i více než 51.

Z výzkumu dále vyplynulo, že 29,7 % Čechů e-mail pro svou práci nepoužívá a 25,9 % pak dostává maximálně 5 pracovních e-mailů týdně. 6-15 pracovních e-mailů za stejné období dostává pouze 12,1 % Čechů a 16-50 pak 20 % z nich.

V případě reklamních e-mailů počet příjemců podle Mailkitu roste se vzrůstajícím počtem zpráv. Zatímco do 5 reklamních e-mailů týdně chodí jen 11,1 % dotazovaných, 6-15 reklamních e-mailů týdně už chodí 18,9 % a 16-50 dokonce 42,1 % dotazovaných.

Češi jsou na reklamní e-maily zvyklí

V průzkumu se znovu ukázalo, že jsou Češi na reklamní e-maily zvyklí. Pro mnohé představují dokonce hlavní obsah, který si do e-mailové schránky nechávají zasílat. Opět se tedy potvrzuje, jak je důležité mít s příjemcem vztah, aby v záplavě zpráv hledal právě ty vaše,” říká Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit.

Newslettery dle průzkumu dostává 87,4 % Čechů. 38,8 % jich obdrží maximálně 5, s rostoucím počtem obdržených newsletterů pak procentuální podíl odběratelů klesá. 6-15 newsletterů obdrží 27,5 % tuzemské populace, 16-50 17,9 %, přes 51 už pouze 3,2 %.

Zhruba dvě třetiny (67,7 %) Čechů newslettery odebírá kvůli slevovým nabídkám, 59 % z nich tak činí, protože chtějí dostávat zajímavé informace, necelou polovinu (46,3 %) pak zajímají tipy na nové produkty, 31,3 % si newslettery nechávají posílat kvůli upozorněním na kulturní akce.

WT100_25

Mailkit dodává, že reklamní e-maily dostává 95,9 % žen, mužům pak chodí o něco méně (89,9 %). Jen 54,9 % lidí bez maturity chodí pracovní e-maily, v případě vysokoškolsky vzdělané populace už to ale je 89,7 %.

Zdroj: Mailkit

Čtěte dále

IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
IDC: Chytré vysavače jsou nové terno, prodeje rostou dvouciferně
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
AWS a SAP rozšiřují evropskou spolupráci, posílí stopu v oblasti digitální suverenity
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Velké firmy mají manko s AI, do obchodního procesu ji nasadila jen třetina
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
Průběh voleb se mohou snažit narušit kyberzločinci i národní hackerské skupiny
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
AI je klíčová pro budoucnost, myslí si tři ze čtyř partnerů TD Synnex
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure
Audiovizuální spojení. PPDS uzavírá strategické partnerství se Shure